فعالیت های صنعت پتروشیمی در سال 96 چشمگیر بود

فعالیت های صنعت پتروشیمی در سال 96 چشمگیر بود
(سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۳۰

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: عملکرد مطلوب صنعت پتروشیمی ایران در سال گذشته سبب شد تا این صنعت پیشرو یک بار دیگر روی ریل توسعه و پیشرفت حرکت کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا  با اشاره به این که طی سال های اخیر به ویژه سال 96، در صنعت پتروشیمی عملکرد بسیار  خوب و کارهای زیرساختی مهمی اتفاق افتاد، اظهارکرد: رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی  در سال جاری باید حمایت بیش از پیش از بخش خصوصی توانمند داخلی و همچنین تلاش برای تکمیل طرح های نیمه تمام و جدید در این صنعت باشد.

 سید علی ادیانی، با بیان این که یکی از امتیازهای کشور، صنعت پتروشیمی و فرآورده‌های آن است، گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر به ویژه سال 96، در صنعت پتروشیمی حرکات بسیار  خوب و کارهای زیرساختی مهمی اتفاق افتاد،  از جمله افتتاح چند طرح جدید در مسیر خط لوله اتیلن غرب مزیت‌ نسبی محصولات پتروشیمی کشورمان را به طور نسبی در مقایسه با کشورهای همسایه ارتقا بخشید.
 
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: باید از صنعت پتروشیمی و محصولات آن حمایت شود، بر همین مبنا در برنامه ششم توسعه احکام تکلیفی مشخص و پیش‌بینی شده که برای تحقق برنامه‌های صنعت پتروشیمی حداقل به 50 میلیارد دلار  سرمایه نیاز است که تخصیص این میزان باید با اتکا به استفاده از سرمایه‌های خارجی، جذب سرمایه‌های خارجی و دعوت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری باشد و امسال در حمایت از صنعت پتروشیمی باید با همگرایی بیشتری تلاش کنیم.
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی در حال فعالیت است، اما باید یک بار دیگر آسیب شناسی شده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها ارزیابی شود، ضمن این که رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزون بر نقش حاکمیتی  باید حمایت از هلدینگ ها و بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی باشد.

تعداد بازدید : ۲,۱۱۸