افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن مالزی

افزایش ظرفیت تولید پلی پروپیلن مالزی
(سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷) ۰۹:۴۰

یک مجتمع جدید تولید پلی پروپیلن در مالزی با هدف افزایش ظرفیت تولید این محصول تا ماه ژوئن امسال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت لوته کمیکال تایتن مالزی (Lotte Chemical Titan) برنامه دارد یک واحد تولید پلی پروپیلن جدید با ظرفیت 20 هزار تن در سال را تا ماه ژوئن امسال در پاسیر گودانگ این کشور راه اندازی کند.

بهره برداری از پروژه جدید به دنبال شروع عملیات تجاری در کراکر کاتالیستی جدید (catalytic cracker) این شرکت در پاسیر گودانگ، در دسامبر سال گذشته میلادی، صورت می گیرد.

براساس این گزارش ، کراکر کاتالیستی بخشی از پروژه TE3 شرکت لوته کمیکال تایتن محسوب می شود که با هدف افزایش ظرفیت کل تولید اتیلن این شرکت از 720 هزار تن فعلی به 810 هزار تن در سال اجرایی شد.

فناوری الفین های کاتالیستی (catalytic olefins technology) محصولات الفینی، پارافینی یا جریان های مخلوط (mixed streams) را به تولیدات با ارزشی مانند پروپیلن و اتیلن تبدیل می کند. این واحد کراکر همچنین 170 هزار تن ظرفیت جدید تولید پروپیلن را به ظرفیت تولید کل 420 هزار تنی این شرکت می افزاید. لوته کمیکال تایتن همچنین 134 هزار ظرفیت تولید بنزن/ تولوئن/ زایلین دارد.

مجتمع تولید محصولات آروماتیکی این شرکت سالانه 100 هزار بنزن و 55 هزار تن تولوئن تولید می کند.

این شرکت همچنین در حال انجام مطالعات امکان سنجی برای ساخت یک مجموعه یکپارچه پتروشیمی در Merak اندونزی با ظرفیت تولید یک میلیون اتیلن در سال است.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۹