ساخت یک مجتمع تولید(MEG) درامریکا با سرمایه گذاری کویت

ساخت یک مجتمع تولید(MEG) درامریکا با سرمایه گذاری کویت
(سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۲۹

عملیات ساخت مجتمع تولید اتیلن گلایکول شرکت پتروشیمی ایکویت در ایالات متحده آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی سی (ICIS)، شرکت پتروشیمی ایکویت کویت به تازگی از آغاز عملیات ساخت تاسیسات تولید مونو اتیلن گلایکول (MEG) جدید خود در ایالات متحده خبر داد. عملیات یادشده قرار است در نیمه دوم امسال تسریع شود و مطابق برنامه این پروژه تا سال 2019 میلادی به بهره برداری می رسد.

رامش راماچانداران، رئیس و مدیر عامل ایکویت در گفتگو با آی سی آی اس عنوان کرد: هزینه پروژه در فاز تدارکات (procurement phase)  این مجتمع 750 هزار تنی در Oyster Creek فریپورت (Freeport) ایالت تگزاس پایین تر از برآوردهای اولیه بود. اما ساخت و ساز مهتمرین فاز این طرح به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ، مجتمع جدید توسط شرکت ام ای گلوبال (MEGlobal)، مستقر در دبی، اداره خواهد شد. ام ای گلوبال، اواخر سال 2015 میلادی، پس از این که شرکت ایکویت این طرح مشترک میان شرکت های صنایع پتروشیمی کویت (PIC) و داو کمیکال ایالات متحده را خریداری کرد؛ به یکی از زیرمجموعه های ایکویت تبدیل شد.

راماچاندران افزود: ساخت و ساز بخش مهمی از هزینه های پروژه را به خود اختصاص می دهد و به تازگی آغاز شد. حمایت های داو کمیکال ما را قادر می سازد تا پروژه جدید را مطابق جدول زمانبندی تکمیل کنیم.

وی جزئیات بیشتری از جنبه های مالی طرح ارائه نکرد.

تاسیسات جدید، تازه ترین فناوری شرکت داو را به کار می گیرد. عملیات مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز (EPC) پروژه نیز در ماه نوامبر سال 2016 میلادی به شرکت آمریکایی مهندسی جیکوبز (Jacobs) واگذار شد.

تعداد بازدید : ۳,۰۹۴