طرح پتروشیمی لردگان به بیش از83 درصد پیشرفت رسید

طرح پتروشیمی لردگان به بیش از83 درصد پیشرفت رسید
(دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۴۶

پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان (شرکت کود شیمیایی اوره لردگان) تا پایان بهمن ماه پارسال به 83.17 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، روند ساخت این طرح پتروشیمی با برنامه ریزی های انجام شده ادامه دارد و بیشتر سفارش های خارجی که قرار بود از سوی کشورهای اروپایی تامین شود خوشبختانه وارد کشور شده و درمحل طرح قرار دارند.
بر اساس این گزارش، کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا عمده ترین تامین کنندگان تجهیزات این طرح هستند و به دلیل فاینانس چین پتروشیمی لردگان ملزم به خرید بخشی از تجهیزات طرح از این کشوبوده  است .
گفتنی است، ال سی پتروشیمی لردگان در بهمن ماه 93 باز شد اما درخرداد ماه 94 قرارداد موثرشد و تامین منابع مالی بر اساس برنامه در روند ساخت این طرح شتاب ایجاد کرد .
مجتمع شرکت کود شیمیایی لردگان در زمینی به مساحت 300 هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله 55 کیلومتری شهر لردگان و 2,7 کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال احداث است. این مجتمع به دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشوری و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.
تولید این مجتمع اوره و آمونیاک بوده و ظرفیت تولید سالانه آن 1073 هزار تن اوره و677 هزارتن آمونیاک است.
بخش عمدهای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره درداخل مجتمع مصرف شده و 74 هزار تن به¬صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازاردر نظر گرفته شده است.

تعداد بازدید : ۳,۷۹۱