ساخت یک مجتمع ​جدیدتولید پلی پروپیلن در آمریکا

ساخت یک مجتمع ​جدیدتولید پلی پروپیلن در آمریکا
(دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۳۰

شرکت اکسان موبیل به دنبال ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن در گلف کوست آمریکا است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت اکسان موبیل از برنامه خود برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن با ظرفیت 450 هزار تن در سال، واقع در منطقه گلف کوست ایالات متحده (Gulf Coast region)، خبر داد.

این شرکت اعلام کرد: عملیات مهندسی هم اکنون در جریان است و انتظار می رود تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در سال جاری میلادی اتخاذ شود. قرار است تاسیسات یادشده تا سال 2021 میلادی به بهره برداری برسد.

جان ورتی، رئیس اکسان موبیل کمیکال، به تازگی عنوان کرد: عرضه فراوان نفت و گاز طبیعی تولید شدده در بازار داخلی ایالات متحده، هزینه های انرژی را به میزان چشمگیری کاهش داده و منابع خوراک جدیدی را برای تولیدکنندگان صنایع شیمیایی و پتروشیمی ایالات متحده فراهم آورده است.

بر اساس این گزارش ، بیشتر سرمایه گذاری های در نظر گرفته شده برای منطقه گلف کوست متمرکز بر تامین نیاز بازارهای نوظهور مانند آسیا خواهد بود که از سطح تقاضای بسیار بالایی برخوردارند. موضوعی که نهایتا به رونق اقتصاد داخلی امریکا کمک شایانی می کند.

پروژه ساخت مجتمع جدید تولید پلی پروپیلن اکسان موبیل، یکی از 13 طرح در نظر گرفته شده برای رشد 40 درصدی ظرفیت تولید این شرکت در آمریکای شمالی و منطقه آسیا- اقیانوسیه است. این سرمایه گذاری ها همچنین واحد کراکر بخار یک میلیون و 500 هزار تنی اکسان موبیل در بی تاون تگزاس را در برمی گیرد. واحد جدید در حال راه اندازی است و پیش بینی می شود در سه ماهه دوم امسال راه اندازی شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۰۸