حمایت مجلس از توسعه صنعت پتروشیمی در سال 97

حمایت مجلس از توسعه صنعت پتروشیمی در سال 97
(یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۰۹

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی از توسعه صنعت پتروشیمی ایران درسال جدید حمایت می کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از سرمایه‌ و فناوری ‎های روزآمد شرکت‌های صاحب نام بین المللی در صنعت پتروشیمی ایران تاکید کرد : پتروشیمی در مسیر توسعه خود نیازمند حمایت است و باید با عزمی ملی از این صنعت حمایت کرد و  درسال جدید نیز  همانند سال های قبل مجلس شورای اسلامی پشتیبان توسعه این صنعت پیشرو است.

اسدالله قره‌خانی با تاکید بر این که باید از فناوری های نوین و  دانش فنی جدید در صنعت پتروشیمی استفاده کنیم، گفت: جذب سرمایه‌ گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی باید به گونه‌ای انجام شود که از طریق درآمدهای همان سرمایه، امکان بازپرداخت‌ ها نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید بیش از پیش مسیر جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت پتروشیمی را با هدف افزایش ظرفیت تولید این صنعت پیشرو هموار کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این که صنعت پتروشیمی کشور به حضور سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی نیاز دارد، افزود: حضور سرمایه‌گذار خارجی به معنای کنار گذاشتن شرکت‌های داخلی نیست، بلکه استفاده از چنین سرمایه‎هایی می‌تواند توان اقتصادی ایران را افزایش دهد و در این مسیر از تمامی ظرفیت های موجود باید استفاده بهینه کرد.

قره خانی گفت: زمینه برای جذب سرمایه خارجی فراهم است که باید از چنین فرصت‌هایی سود برد. جذب سرمایه‌های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری میان همه متولیان، می‌توان شاهد افزایش جذب سرمایه‌ در صنعت پتروشیمی بود.

وی با اشاره به این که هر صنعتی برای تحول و پیشرفت به منابع مالی نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی برای جهانی شدن، توسعه و نوسازی هرچه بیشتر به ویژه سال پیش رو، نیازمند استفاده از سرمایه‌های خارجی است.




تعداد بازدید : ۱,۷۸۶