تکمیل طرح پتروشیمی 6 میلیارد دلاری شورون فیلیپس

تکمیل طرح پتروشیمی 6 میلیارد دلاری شورون فیلیپس
(شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۰۸

مدیر عامل اجرایی شورون فیلیپس گفت: با تکمیل مکانیکی واحد کراکر اکنون در آستانه تکمیل مهم ترین طرح توسعه ای در طول تاریخ شرکت قرار داریم.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی کران ، شرکت شورون فیلیپس (Chevron Phillips) به تازگی از پایان یافتن ساخت طرح توسعه ای پتروشیمی خود به ارزش 6 میلیارد دلار در منطقه هیوستون ایالات متحده خبر داد. البته انتظار می رود طرح یاشده با آغاز بهار به بهره برداری کامل برسد.
این شرکت مستقر در وودلندز (Woodlands) می گوید: عملیات سنگین احداث واحد کراکر عظیم ما در مجموعه Cedar Bayou واقع در بی تاون (Baytown) تگزاس به پایان رسید. اتمام این پروژه که قرار بود ماه ها پیش تکمیل شود؛ به دلایل متعددی مانند سیل ناشی از طوفان هاروی بارها به تعویق افتاد.
مارک لشیر، رئیس و مدیر عامل اجرایی شورون فیلیپس کمیکال، عنوان کرد: با تکمیل مکانیکی واحد کراکر Cedar Bayou، ما هم اکنون در آستانه تکمیل مهمترین طرح توسعه ای در طول تاریخ شرکت قرار داریم.
این واحد کراکر اتان که در زمینی به مساحت 44 زمین فوتبال راه اندازی می شود؛ قرار است با استفاده از جزء اتان گاز طبیعی به عنوان خوراک، سالانه یک میلیون و 500 هزار تن اتیلن تولید کند. اتیلن از مهمترین اجزای سازنده انواع پلاستیک به شمار می رود.
این پروژه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در پی رونق صنایع پتروشیمی به ویژه در منطقه گلف کوست ایالات متحده برای بهره گیری از خوراک اتان ارزان و فراوان بدست آمده از گاز طبیعی به دنبال انقلاب شیل در آمریکا است.
واحد کراکر جدید شورون فیلیپس هشت کوره بزرگ برای گرم کردن اتان و تبدیل آن به اتیلن دارد.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۳