رشد تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی

رشد تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی
(شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۴۰

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای تاثیرگذار خود می تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که یکی از مهمترین مزیت های ما در بخش اقتصادی، صنعت پتروشیمی است، گفت: برای فعال کردن هرچه بیشتر این بخش دراقتصاد کشور به جذب و تزریق سرمایه نیاز داریم و باید حمایت های لازم را برای تحقق جهش در این صنعت با همگرایی بیشتر محقق کنیم.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پتروشیمی، صنعتی پرسود برای سرمایه گذاران و بخش اشتغالزای کشور است، این بخش بدون شک با توسعه هرچه بیشتر به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کمک می کند.
وی با اشاره به این که باید از خام فروشی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی فاصله بگیریم، افزود: یکی از راه های رهایی از خام فروشی در صنعت نفت توسعه پتروشیمی در تمانی ابعاد است.
مفتح به موضوع سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: سرمایه گذاری درصنعت پویای پتروشیمی و همچنین استفاده از تکنولوژی های مدرن دراین بخش نیازی ضروری به نظر می رسد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پتروشیمی در ایران با توجه به حجم تولید و نیز صادرات خود ایران صنعتی پرسود برای اقتصاد کشوربه شمار می رود و هرچند برخی موانع برای ورود سرمایه طی سال های اخیر وجود داشته است اما باید براین نکته تاکید کرد که پتروشیمی صنعتی جذاب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

تعداد بازدید : ۱,۵۳۹