تامین مالی 4 طرح پتروشیمی با مشارکت بانک توسعه صادرات

تامین مالی 4 طرح پتروشیمی با مشارکت بانک توسعه صادرات
(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۵۷

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه این بانک در تامین مالی طرح های پتروشیمی بوشهر ،گچساران، سلمان فارسی و کرمانشاه مشارکت دارد از بازگشایی ال سی طرح پتروشیمی سلمان فارسی در آینده نزدیک خبر داد.

علی صالح آبادی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در توضیح مشارکت و اقدامات این بانک در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: درحال حاضر این بانک در راه اندازی و توسعه 4 طرح پتروشیمی مشارکت دارد که  پتروشیمی بوشهر ،گچساران،سلمان فارسی و کرمانشاه را شامل می شود.
وی گفت: پتروشیمی بوشهر پروژه ای است در سه فاز با حجم 2.2 میلیارد یورو که از طریق فاینانس چین با عاملیت بانک توسعه صادرات و مشارکت بانک صنعت و معدن تامین مالی شده و در حال اجراست وفاز اول این پروژه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
صالح آبادی افزود: همچنین پتروشیمی گچساران پروژه ای است با حجم مالی در حدود 200 میلیون یورو که بانک توسعه صادرات بصورت سندیکایی با بانک تجارت تامین مالی آن را بر عهده دارد ودرحال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رو به جلو است .
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان این که طرح پتروشیمی کردستان نیز از دیگر پروژه هایی بود که امسال با تامین مالی بانک به بهره برداری رسید گفت: پتروشیمی سلمان فارسی با حجم مالی 220 میلیون یورو از دیگر طرح هایی است که تامین مالی آن بر عهده بانک است که ال سی آن بزودی باز می شود.
وی اضافه کرد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز با حجم مالی در حدود 280 میلیون دلار جزو پروژه هایی است که بانک توسعه صادرات از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین مالی می کند.

تعداد بازدید : ۳,۰۰۶