رشد اقتصادی با تکیه بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

رشد اقتصادی با تکیه بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی
(چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۳۳

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزون بر تکمیل زنجیره ارزش این صنعت، رشد اقتصادی را برای کشور در پی خواهد داشت.

محمدرضا پورابراهیمی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت پتروشیمی در اقتصاد کشوراظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری و توجه بیشتر به صنایع تکمیلی می تواند نقش بیشتری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند و باید افزون بر تلاش براس سرمایه گذاری در بالادست مشوق هایی برای توسعه صنایع پایین دستی نیز معمول شود.
وی افزود: بسیاری از شرکت های پتروشیمی خصوصی شده اند و رقابت پذیری و قدرت جذب سرمایه های جدید در این شرکت ها افزایش یافته است، چنانچه صنایع تکمیلی و زنجیره ارزش این شرکت ها تکمیل شود، می توان از خام فروشی جلوگیری و به سوی اقتصادی پویا حرکت کرد.
پورابراهیمی تصریح کرد: ایران به دلیل وجود توان تولید مناسب و ذخایر گسترده نفت و گاز می تواند با گسترش خدمات تکمیلی پتروشیمی بازارهای منطقه را در اختیار خود بگیرد و بدون تردید مجتمع های پتروشیمی کشورمان می توانند بسیاری از نیازهای بخش های پایین دستی را تامین کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: توجه به ساخت داخل، به ویژه صنعت نفت و پتروشیمی مورد حمایت کامل نمایندگان مردم در مجلس است و امید است که بتوانیم بسیاری تجهیزات و قطعه های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی را در داخل کشور با تکیه بر دانش روز جهان تولید کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۳