سرمایه‌گذاری جدید توتال در صنعت پتروشیمی آمریکا

سرمایه‌گذاری جدید توتال در صنعت پتروشیمی آمریکا
(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۴۰

توتال با شر کت های بوریالیس و نووا کمیکالز برای ایجاد یک طرح مشترک پتروشیمی در آمریکا توافق نامه امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، شرکت توتال به تازگی از امضای توافقنامه های نهایی با شرکت های بوریالیس (BOREALIS) و نووا کمیکالز (NOVA CHEMICALS) برای همکاری در یک طرح مشترک (JV) پتروشیمی در منطقه گلف کوست (U.S. GULF COAST) ایالات متحده خبر داد.
مطابق توافقات انجام شده، توتال 50 درصد از سهام این طرح را در اختیار خواهد داشت. 50 درصد باقیمانده متعلق به هلدینگ نووآلیس (NOVEALIS) است که حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت های بوریالیس و نووا کمیکالز به شمار می رود.
این قرارداد شامل ساخت یک واحد کراکر بخار اتان به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار است که در کنار پالایشگاه پورت آرتور (PORT ARTHUR) شرکت توتال و واحد کراکر فعلی مشترک شرکت های توتال و باسف، ساخته می شود.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، پروژه یادشده که قرار است در سال 2020 میلادی آغاز به کار کند؛ نزدیک به هزار و 500 فرصت شغلی جدید در اوج فعالیت های مهندسی و ساخت و ساز ایجاد می کند.
غول نفت و گاز فرانسه، توتال، با هدف توسعه صنایع پایین دستی خود در این طرح مشترک به همکاری با دو شرکت بوریالیس اتریش و نووا کمیکالز کانادا می پردازد. دو شرکت یادشده از شناخته شده ترین شرکت های بین المللی پتروشیمی محسوب می شوند.


تعداد بازدید : ۱,۷۱۱