پتروشیمی ها پیشرو تعالی در صنعت نفت

پتروشیمی ها پیشرو تعالی در صنعت نفت
(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۲۶

قائم مقام وزیر نفت گفت: با توجه به تجربه برگزاری 8 دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی، این صنعت طلایه دار مدل جایزه تعالی در صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،مرضیه شاهدایی صبح امروز (شنبه، پنجم اسفندماه) در آیین هشتمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تربیت ارزیابان صنعت پتروشیمی بر اساس استانداردهای بین المللی را ابزار سرآمدی دانست و گفت: در وزارت نفت تلاش شده که ارزیابان نیز رشد داشته و در ارزیابی‌ها ی بین المللی شرکت کنند و همچنین در ارزیابی های آینده صنعت نفت از توان ارزیابان بین المللی نیز استفاده شود .
قایم مقام وزیر نفت با بیان این که در کشورهای توسعه یافته در دهه های اخیر از شیوه های نوین مدیریتی برای توسعه سازمان ها استفاده شده است، گفت: اکثر کشورهای دنیا برای این که محرکی برای سازمان ها در مسیر توسعه ایجاد کنند جوایز متعددی را برای آنها در نظر گرفته اند.
وی ادامه داد: چنین همایش هایی با تکیه بر معیارهای مشخص شده برای رفع نقاط ضعف و بهبود شرکت ها تلاش می کنند.
شاهدایی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت نفت همواره برای تعالی شرکت ها جزو مجموعه های پیشرو بوده و از سال ٨٩ نیز مراسم جایزه تعالی صنعت پتروشیمی آغاز شده و شرکت ها در مسیر تعالی قرار گرفته اند.
وی با بیان این که علاوه بر پتروشیمی سایر شرکت های صنعت نفت نیز به برگزاری چنین برنامه هایی ابراز علاقه کردند، تصریح کرد: بر همین اساس در وزارت نفت جایزه سرآمدی و بهبود مستمر صنعت نفت سال گذشته با دستور وزیر نفت در دستور کار قرار گرفت و 4 شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت در این جایزه سرآمدی شرکت خواهند کرد.
شاهدایی تاکید کرد: با توجه به تجربه برگزاری 8 دوره جایزه تعالی در صنعت پتروشیمی، این صنعت طلایه دار مدل جایزه تعالی است اما شرکت های حوزه گاز نیز رشد خوبی در این زمینه داشته اند و انتظار ما این است که شرکت های پتروشیمی دقیق تر به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی با بیان این که هفته آینده جایزه سرآمدی نفت اهدا خواهد شد، گفت: هدف اصلی از برگزاری جایزه تعالی گرفتن جوایز نیست و با توجه به مدلی که با در نظر گرفتن پتانسیل شرکت ها طراحی می شود به شرکت ها کمک می شود، نقاط ضعف خود را برطرف کنند.
قائم مقام وزیر نفت درباره وضعیت ارزیابان شرکت ها گفت: ارزیابان باید در جهت توسعه حرکت کنند. بر همین اساس مقرر شده نیمی از ارزیابان از خارج از صنعت پتروشیمی باشند و همچنین با یکی از شرکت های معتبر جهانی به منظور ارزیابی بین المللی همکاری داشته باشیم.
شاهدایی تصریح کرد: از اقدامات دیگر وزارت نفت برای برگزاری جایزه تعالی، ایجاد دبیرخانه در چهار شرکت اصلی صنعت نفت است که گام بلندی در جهت ارتقا جایزه سرآمدی نفت است.
قائم مقام وزیر نفت با اشاره به حضور شرکت های تولیدی پتروشیمی در جایزه تعالی گفت: از مدیران پروژه ها نیز انتظار داریم در این دوره ها شرکت کنند تا پروژه ها به روش های بین المللی اجرا شود.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۵