راه اندازی یک مجتمع تولید پلی آمید جدید در آلمان

راه اندازی یک مجتمع تولید پلی آمید جدید در آلمان
(دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۲۷

خط تولید پودر پلی آمید 12 برای تامین نیاز بازار چاپ سه بعدی در آلمان راه اندازی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت ایوونیک اینداستریز (Evonik Industries) به تازگی یک خط تولید پودر (PA 12) را در سایت تولید خود واقع در پارک صنایع شیمیایی مارل آلمان راه اندازی کرد. محصول یادشده از محصولات شیمیایی ویژه (speciality) محسوب می شود.
بر اساس اعلام این شرکت، تاسیسات جدید به تولید پودرهای دارای عملکرد بالا (high-performance powders) برای بازار چاپ سه بعدی (3D printing) می پردازد.
شرکت ایوونیک می گوید: بازار چاپ سه بعدی با شتاب بالایی در حال توسعه است و رشدی دو رقمی را ثبت کرده است.
بر اساس این گزارش ، هرالد شوآگر، معاون رئیس هیئت اجرایی ایوونیک اینداستریز درباره این محصول، اظهارکرد: پلی آمید 12 بخشی از برنامه راهبردی توسعه مواد هوشمند (smart materials) ما است که شامل بهینه سازی عملکرد و راندمان محصولات با موادی بهبود یافته است.
وی افزود: مجتمع جدید به ظرفیت تولید پلی آمید 12 ایوونیک را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. طرحی توسعه ای که حامی فناوری های آینده محوری مانند چاپ سه بعدی است.
ایوونیک اعلام کرد: پروژه جدید که ظرفیت تولید این محصول را تا سقف 50 درصد افزایش می دهد؛ با سرمایه ای معادل چند ده میلیون یورو به بهره برداری رسید.
محصول پلی آمید 12 کاربردهای متنوعی شامل پوشش دهی فلزات در کالاهای مصرفی خانگی، صنایع خودروسازی، سبد ماشین ظرفشویی و فناوری های پزشکی دارد.

تعداد بازدید : ۱,۷۳۹