صادرات پلی اتیلن طرح مشترک بوریالیس و توتال در تگزاس

صادرات پلی اتیلن طرح مشترک بوریالیس و توتال در تگزاس
(شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۵۰

شرکت های بوریالیس و توتال برنامه ریزی برای صادرات پلی اتیلن طرح مشترک جدید خود را در تگزاس آغاز کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، مارک گرت مدیر اجرایی بوریالیس، روز دوشنبه 23 بهمن ماه اعلام کرد: انتظار داریم تقاضای داخلی ایالات متحده برای پلی اتیلن کیفیت بالا (high quality polyethylene)، بیشتر حجم تولید ما را در واحد کراکر جدید و تاسیسات تولید پلی اتیلنی که حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) با توتال در بی پورت (Bayport) تگزاس است؛ به خود اختصاص دهد.
بر اساس این گزارش ، گرت در مصاحبه ای با موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس عنوان کرد: اگر چه تمام پروژه مشترک ما با توتال بر مبنای صادرات است؛ تردید دارم بتوانیم حتی 50 درصد از تولیدات خود را در خارج از ایالات متحده عرضه کنیم.
بوریالیس سال گذشته میلادی از توافق اولیه برای طرح مشترک یادشده با توتال خبر داد. پروژه ای که با هدف تولید پلی اتیلن گرید لوله (pipe-grade polyethylene) با فناوری Borstar بوریالیس در تاسیسات فعلی تولید پلی اتیلن شرکت توتال در بی پورت تگزاس، اجرایی می شود.
مدیر اجرایی بوریالیس افزود: ارزیابی های ما نشان داد که ساخت مجتمع در بی پورت تگزاس و عرضه محصولات از این منطقه به مراتب بهتر از راه اندازی چنین مجتمعی در اروپا خواهد بود.
بر اساس داده های تحلیلی موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس، پیش بینی می شود عرضه اتیلن در ایالات متحده ظرف پنج سال آینده بسیار فراوان شود. دلیل آن نیز طرح هایی است که بهره برداری از آن ها به دنبال طوفان سال 2017 میلادی به تعویق افتاد. پروژه هایی که در سال جاری میلادی و ظرف سال های آتی در مدار تولید قرار می گیرند.
اما گرت خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به صادرات تمام محصول تولیدی در سال های آینده به دلیل اشباع بازار داخلی ، فعالیت تاسیسات بی پورت همچنان از لحاظ اقتصادی قابل توجیه خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۳۶۲