حمایت وزارت نفت از خلق دانش در چارچوب اقتصاد مقاومتی

حمایت وزارت نفت از خلق دانش در چارچوب اقتصاد مقاومتی
(چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶) ۱۳:۵۰

خلق دانش و استفاده از ظرفیت های موجود در پژوهش و فناوری مورد حمایت کامل وزارت نفت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین امضای قرارداد تجاری سازی کاتالیست SAC500 در مقیاس صنعتی برای تولید گرید های پلی‌اتیلن سنگین بین شرکت پژوهش و فناوری و پتروشیمی شازند اظهار کرد: تا زمانی که تحقیقات شرکت پژوهش و فناوری عملیاتی نشود، به مجموعه ای از اسناد و مدارک بایگانی شده تبدیل خواهد شد. بنابراین باید تحقیقات این شرکت به سمت تکمیل فرایند تولید همراه با واحد های تولیدی از دریچه خلق دانش حرکت کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه ضمن تقدیر از این حرکت گفت: پتروشیمی شازند ریسک مالی تجاری سازی این کاتالیست را بر عهده گرفته است و امیدواریم این روند در بین تمامی واحد‌های پتروشیمی گسترش یابد. البته شرکت ها با وجود داشتن واحد تحقیق و پژوهش بهتر است برای خلق دانش مورد نیاز خود با واحد متمرکز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی همکاری داشته باشند تا نتیجه مطلوب مورد نظر برای دوطرف تامین شود.
وی افزود:اگردر زمینه تولید دانش گام برنداریم شاهد ضعیف شدن صنعت خواهیم بود. بنابراین وظیفه ماست که از ظرفیت های نظام برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم. در این راستا وزارت نفت و دولت به خلق دانش در چارچوب اقتصاد مقاومتی بسیار بها داده شده است و با رشد علم می توانیم دربرابر فشارهای بین‌المللی مقاومت کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امیدواریم که با کمک واحد‌های تولیدی در صنعت پتروشیمی برای تجاری سازی پژوهش های صورت گرفته شاهد رسیدن به دستاوردهای زیادی باشیم.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۹