عبور ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از 9.6 میلیارد دلار

عبور ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از 9.6 میلیارد دلار
(چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۵۲

مجتمع های پتروشیمی کشورتا پایان دی ماه امسال بیش از 18 میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزارتن محصول به ارزش 9 میلیارد و ششصد و نود میلیون دلار را صادر کردند.

 به گزارش خبرنگارنیپنا، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیش از 9 میلیون و چهارصد و هشتاد و هفت هزارتن محصول به ارزش 4 میلیارد و هشتصد و پانزده میلیون دلارصادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از 5 میلیون تن محصول به ارزش 2 میلیارد و هفتصد و شصت و هفت میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.
همچنین تا پایان دی ماه، درسایر مناطق، بیش از 4 میلیون و چهارصد هزارتن محصول به ارزش 2 میلیارد و یکصد و هفت میلیون دلار صادر شد.
بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از 2 میلیون و چهارصد و نود و سه هزار تن و پتروشیمی نوری از نظرارزش با بیش از یک میلیارد دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان دی ماه امسال به خود اختصاص دادند.
همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندر امام با بیش از 1میلیون و هفتصد و شصت و دو هزار تن صادرات توانست بیش از 880 میلیون دلار صادرات را رقم بزند.
در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک 964 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 337 میلیون و چهارصد و بیست و یک هزار دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را درزمینه صادرات به خود اختصاص داد.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۰