تقویت دیپلماسی انرژی رمز حضور موفق در بازارهای بین المللی

تقویت دیپلماسی انرژی رمز حضور موفق در بازارهای بین المللی
(شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳

تسهیل مناسبات سیاسی تقویت و دیپلماسی انرژی زمینه گسترش صادرات در صنعت پتروشیمی را فراهم می‌کند.

حسن ریاحی عضو‌هیات نمایندگان اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: به دلیل کمبود منابع مالی بسیاری از طرح‌های توسعه ای در صنایع از جمله صنعت پتروشیمی با کندی در اجرا مواجه می‌شوند باید زمینه ورود سرمایه های جدید به این صنعت را با هدف توسعه این صنعت ارزشمند فراهم کرد.
وی افزود:‌ نوسان نرخ ارز و درکنار آن ثابت نگه داشتن نرخ محصولات موجب گران شدن هزینه تمام شده تولیدات صنعتی می‌شود به همین دلیل این شرایط به روز رسانی تکنولوژی و واردات تجهیزات به روز را با هزینه تمام‌شده بالاتری همراه خواهد کرد.
عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد:‌ صنایع مادر و از جمله صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی هستند که در ایجاد اشتغال پایدار و درازمدت نقش دارند و صنایع پائین دستی این صنعت نیز در تولید اشتغال غیرمستقیم و میان مدت تاثیرگذار است.
ریاحی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال موثر در صنایع به طور معمول پس از گذشت چندین سال از آغاز پروژه به وجود می‌آید و بیشتر بخش‌های خدمات یا گردشگری هستند که می‌توانند اشتغال فوری ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: اشتغال صنایع پایدار است و ممکن است سرمایه گذاری بیشتری نیازداشته باشد اما ایجاد شغل آن تضمین شده تر و طولانی مدت تر است اما در برنامه‌های دولتها بر توسعه صنایع پائین دستی نیز تاکید ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

تعداد بازدید : ۱,۵۵۵