رشد چشمگیر درآمد خالص پتروشیمی کویت

رشد چشمگیر درآمد خالص پتروشیمی کویت
(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۲۶

شرکت پتروشیمی ایکویت از رشد 66 درصدی درآمد خالص خود در سال 2017 میلادی نسبت به سال پیش از آن و رسیدن به رقم یک میلیارد و 130 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت پتروشیمی ایکویت (EQUATE) کویت روز دوشنبه 16 بهمن ماه از رشد 66 درصدی درآمد خالص (net income) خود در سال 2017 میلادی نسبت به سال پیش از آن و رسیدن به رقم یک میلیارد و 130 میلیون دلار خبر داد. رشد یادشده بیشتر به بازیابی قیمت محصول اتیلن گلایکول (EG) و بهبود تقاضا برای پلی اتیلن ترفتالات (PET) بر می گردد.
بهینه سازی پورتفولیوی پلی اتیلن این شرکت در راستای تقاضای مشتریان نیز به افزایش سودآوری ایکویت در سال گذشته میلادی کمک شایانی کرد. درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) این شرکت نیز با رشد 47 درصدی نسبت به سال 2016 میلادی، به یک میلیارد و 730 میلیون دلار رسید.
بر اساس این گزارش ، قیمت های اتیلن گلایکول در نیمه دوم سال 2017، در بسیاری از مناطق دنیا جهش قابل ملاحظه ای داشت. این موضوع به افزایش درآمد خالص پتروشیمی ایکویت که با ظرفیت تولید 2 میلیون و 500 هزار تن در سال از بزرگترین عرضه کنندگان این محصول در جهان به شمار می رود؛ دامن زد.
این شرکت در اواخر سال 2015 میلادی سهم داو کمیکالز در طرح مشترک (JV) ام ای گلوبال (MEGlobal) را بدست آورد و در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای راه اندازی یک مجتمع 750 هزار تنی در منطقه گلف کوست ایالات متحده (US Gulf Coast) در سال آینده میلادی است.
در سال 2016، افت قیمت اتیلن گلایکول به افت هشت درصدی درآمد خالص کل این شرکت انجامید.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۸