برنامه ریزی امریکا برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی

برنامه ریزی امریکا برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی
(سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۵۰

تولیدکنندگان پتروشیمی ایالت هیوستون امریکا به دنبال افزایش صادرات محصولات خود هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی کرون (Chron)، تحلیلگران به تازگی در سمینار چشم انداز موسسه آی سی آی اس (ICIS Outlook Seminar) در هیوستون ایالت تگزاس اعلام کردند: بزرگترین تولیدکنندگان پتروشیمی و محصولات پلاستیکی این منطقه، در پی اشباع فزاینده بازار داخلی، به دنبال یافتن مقاصد صادراتی جدید برای عرضه محصولات خود هستند.

رونق رو به رشد حوضه پرمین (Permian) و دیگر مناطق، تولیدکنندگان پتروشیمی ایالات متحده را قادر ساخته است تا حجم زیادی پلی اتیلن را با برخورداری از مزیت خوراک ارزان تولید کنند. موضوعی که حاشیه سود چشمگیری را در مقایسه با تولیدکنندگان آسیایی و اروپایی این محصول که از خوراک های سنگین و گرانتر استفاده می کنند؛ برای آن ها به ارمغان آورده است.

موسسه آی سی آی اس، فعال در حوزه انرژی و پتروشیمی، که دفاتری در هیوستون تگزاس دارد؛ اخیرا گزارش کرد: تولیدکنندگان آمریکایی سال گذشته سه میلیون و 500 هزار تن ظرفیت جدید تولید پلی اتیلن ایجاد کرده اند و میزان بیشتری نیز در آستانه بهره برداری قرار دارد. برای مثال، لیوندل باسل، یکی از غول های پتروشیمی دنیا، در حال افزودن یک مجتمع 700 میلیون دلاری جدید با ظرفیت تولید بیش از یک میلیارد پوند پلی اتیلن در سال به مجموعه خود در لاپورته تگزاس است.

این موسسه پیش بینی می کند که در سال 2019 میلادی، ایالات متحده ظرفیت تولید پلی اتیلن خود را تا 6 میلیون و 500 هزار تن در سال افزایش دهد. تا سال 2022 رقم تولید می تواند به 12 میلیون و 100 هزار تن در سال بالغ شود که سطح فعلی تولید را تا حدود 75 درصد افزایش می دهد.

کارشناس موسسه آی سی آی اس می گوید: با توجه به رشد آرام تقاضای داخلی، اهمیت توجه به بازارهای آسیا و اروپا با مصرف فزاینده محصولات پلاستیکی و ضرورت یافتن مقاصد صادراتی جدید آشکار می شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۰۳