ساخت یک مجتمع جدید پتروشیمی از سوی باسف در لوئیزیانا

ساخت یک مجتمع جدید پتروشیمی از سوی باسف در لوئیزیانا
(دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۲۵

باسف ساخت یک مجتمع جدید پتروشیمی ظرفیت تولید متیل دی فنیل دی ایزوسیانات ایالات متحده را افزایش می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت باسف آلمان در نظر دارد کار ساخت یک مجتمع تولید متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) با ظرفیت 300 کیلو تن در سال را در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا آغاز کند. انتظار می رود کار احداث مجتمع یادشده از سه ماهه دوم سال 2018 میلادی کلید بخورد.
شرکت باسف در تاریخ 30 ژانویه در مصاحبه ای با مطبوعات اعلام کرد: عملیات برنامه ریزی و مهندسی برای این مجتمع که قرار است در سال 2020 میلادی در مدار تولید قرار گیرد؛ در سال 2016 شروع شد و به تازگی به پایان رسید.
این طرح توسعه ای ظرفیت تولید محصول یادشده در این سایت را دو برابر می کند تا تقاضای رو به رشد مشتریان باسف در آمریکای شمالی برای متیل دی فنیل دی ایزوسیانات را برآورده سازد.
این محصول یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید پلی اورتان ها به شمار می رود. پلی اورتان پلاستیکی با کاربردهای متنوع است که در موارد مختلفی نظیر عایق لوازم خانگی، تولید قطعات سبک برای صنایع خودروسازی و جلوگیری از هدرفت انرژی در ساختمان ها به کار می رود.
بر اساس اعلام آژانس توسعه اقتصادی لوئیزیانا (Louisiana Economic Development agency)، شرکت باسف قرار است 150 میلیون دلار (معادل 120 میلیون یورو) در این پروژه چند فازی سرمایه گذاری کند. مطابق برنامه، واحدهای تولیدی بیشتری در فازهای بعدی ساخته می شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۹۹