برنامه ریزی لیوندل باسل برای پیشبرد طرح های جدید پتروشیمی

برنامه ریزی لیوندل باسل برای پیشبرد طرح های جدید پتروشیمی
(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۵۴

شرکت لیوندل باسل به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید در آمریکای شمالی و اروپا است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، باب پتل مدیر عامل لیوندل باسل، روز جمعه 13 بهمن ماه عنوان کرد: لیوندل باسل در حال پیشبرد برنامه هایی برای شروع تعدادی پروژه جدید پتروشیمی، عمدتا در ایاالات متحده، است.
وی که در کنفرانس اعلام نتایج عملکرد مالی سه ماهه چهارم این شرکت صحبت می کرد؛ افزود: تیم های ما هم اکنون مشغول انجام عملیات مهندسی اولیه، طراحی و آنالیز برای تعدادی پروژه پتروشیمی بالقوه با هدف رسیدن به تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری هستند.
بر اساس این گزارش ، پروژه های اولیه ای که اجرایی شده اند شامل مجتمع های پلی پروپیلن (PP) در آمریکای شمالی و اروپا، سناریوهای ساخت و خرید مونومر پروپیلن برای حمایت از این طرح های توسعه ای و یک مجتمع تولید پلی اتیلن (PE) دیگر بعد از ارتقاء دومین مجتمع تولید اتیلن چنلویو (Channelview) در تگزاس است.
با توجه به این که تقاضا برای پلی اتیلن سالانه با نرخی نزدیک به چهار درصد رشد می کند؛ بازار جهانی نیازمند 12مجتمع تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) جدید در فاصله سال های 2018 تا 2020 میلادی است. این در حالیست که بازار پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE) و پلی اتیلن سبک (LDPE) هر یک به ترتیب نیازمند 10 و چهار مجمتع از این دست در بازه زمانی یادشده هستند. تقاضای جهانی برای پلی پروپیلن نیز با نرخی برابر پنج درصد رشد می کند.
پتل خاطرنشان کرد: پس از سال ها توسعه نامتوازن و کمتر از تقاضا، معتقدیم که نیاز به افزودن ظرفیت های جدید در آمریکای شمالی و اروپا بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۳۴