سرمایه گذاری های جدید امارات در صنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری های جدید امارات در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۲۱

شرکت ادنوک ابوظبی به دنبال همکاری با ژاپن برای توسعه شاخه های مختلف پتروشیمی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی د نشنال (The National)، شرکت ملی نفت ابوظبی موسوم به ادنوک که به دنبال توسعه فعالیت های خود در بخش صنایع پایین دستی و پتروشیمی است؛ در نظر دارد تا با تقویت روابط خود با شرکت های پتروشیمی ژاپن، از فناوری های نوین آن ها برای گسترش شاخه پتروشیمی خود بهره گیرد.
سلطان الجابر، وزیر دولت و رئیس اجرایی ادنوک امارات متحده عربی، می گوید: ما همزمان با تمرکز بر رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده بالا (به ویژه از سوی بازار آسیا)، در پی ایجاد فرصت های همکاری تازه برای توسعه و تحکیم فعالیت های خود در بخش صنایع پایین دستی و پتروشیمی هستیم.
به همین منظور، بسیار مشتاقیم تا همکاری خود با سرمایه گذارانی که آمادگی پیوستن به ما و ارائه کمک هایی در حوزه تکنولوژی، سرمایه و دسترسی به بازارهای بین المللی را دارند؛ افزایش دهیم.
بر اساس اعلام ادنوک، پیش بینی می شود تقاضای آسیا برای محصولات پتروشیمی و انواع پلاستیک، تا سال 2040 میلادی بیش از دو برابر شود.
ژاپن با حجم مبادلات تجاری دوجانبه ای که در سال 2016 میلادی به 25 میلیارد دلار رسید؛ یکی از مهمترین شرکای تجاری امارات متحده عربی به شمار می رود.
الجابر به تازگی در دیداری با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، با همراهی مقامات شرکت ادنوک، فرصت های همکاری و سرمایه گذاری جدید را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این دیدار، مقامات ادنوک با تعدادی از شرکت های ژاپنی مانند شرکت مهندسی چیودا کورپوریشن (Chiyoda Corporation)، اینپکس (Inpex)، میتسوئی (Mitsui)، هلدینگ جی ایکس تی جی (JXTG Holdings) ایدمیتسو (Idemitsu)، ماروبنی (Marubeni)، Mizuho Bank و گروه مالی میتسوبیشی یو اف جی (Mitsubishi UFJ Financial Group) در حوزه های مختلف تکنولوژی به گفتگو پرداختند.
ادنوک قصد دارد بیش از 40 درصد از کل 109 میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته شده برای هزینه ظرف پنج سال آینده را به متنوع سازی و رشد بخش پایین دستی و پتروشیمی اختصاص دهد.

تعداد بازدید : ۱,۶۲۲