پتروشیمی پردیس درمیان برندهای صاحب نام جهانی تولید کننده اوره

پتروشیمی پردیس درمیان برندهای صاحب نام جهانی تولید کننده اوره
(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱

پتروشیمی پردیس با توجه به ظرفیت تولید مطلوب خود 4.5 درصد از کل تجارت سالانه اوره جهان را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، کل تجارت سالانه اوره در دنیا ۶۷ میلیون تن است که ۳ میلیون تن آن یعنی درحدود 4.5 درصد توسط پتروشیمی پردیس تامین می شود و درماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی براساس برنامه ریزی های انجام شده صادرات ۲۵۰ هزار تن اوره هدف گذاری شده بود.
پتروشیمی پردیس دارای سه فاز مشابه تولید اوره و آمونیاک است که فازاول سال 80 و فاز دوم سال 89 و فاز سوم اواخر سال 96 راه اندازی شده است که هر سه فاز از نظر ظرفیت تولید برابر بوده و سالانه ۳ میلیون تن اوره و بالغ بر ۲ میلیون تن آمونیاک تولید می کند.
بر اساس این گزارش واحد آمونیاک فاز سوم اوایل آبان به تولید رسیده و با ۱۰۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت است اما واحد اوره این فاز در حال حاضر ظرفیت ۸۵ درصدی دارد ولی می تواند تا ۹۵ درصد ظرفیت اسمی خود نیز تولید کند.
همچنین واحد اوره و آمونیاک فاز دوم پتروشیمی پردیس با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید می کند و واحد اوره فاز اول ۱۰۰ درصد و واحد آمونیاک با ظرفیت ۹۵ درصد تولید می کند که این میزان با تغییر کاتالیست به ظرفیت ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
فاز سوم پتروشیمی پردیس افزون برواحد اوره و آمونیاک دو بویلر دارد که تامین کننده بخار مورد نیاز فاز ۲ و ۳ است و بخار فاز اول از طریق پتروشیمی مبین تامین می شود. واحد تولید آب RO برای شیرین سازی آب دریا و تامین آب مورد نیاز فرآیند در فاز سوم نیز ایجاد شده است.

تعداد بازدید : ۲,۲۶۸