کاهش سود غول پتروشیمی عربستان

کاهش سود غول پتروشیمی عربستان
(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۱۳:۲۱

همزمان با کاهش حجم تولید غول پتروشیمی عربستان سعودی، موسوم به سابک، سود این شرکت 19 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی د نشنال (The National)، غول پتروشیمی عربستان سعودی، موسوم به سابک، که بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی خاورمیانه نیز به شمار می رود؛ به تازگی از افت 19 درصدی درآمد خالص خود در سه ماهه جهارم سال گذشته میلادی در پی کاهش حجم تولید و فروش کمتر محصولات خبر داد.
این شرکت سود خالص خود در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2017 میلادی را در بیانیه ای برای بازار بورس عربستان سعودی (تداول) سه میلیارد و 670 میلیون ریال سعودی (معادل 979 میلیون دلار) گزارش کرد که پایین تر از رقم چهار میلیارد و 510 میلیون ریال گزارش شده برای مدت مشابه سال 2016 میلادی است.
سود اعلام شده همچنین حدود 37 درصد پایین تر از رقم پنج میلیارد و 790 میلیون ریال سعودی گزارش شده برای پایان سه ماهه سوم 2017 بود.
سابک، پیشبرد یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را دلیل کاهش حجم تولید و همچنین میزان فروش محصولات خود می داند که متعاقبا به کاهش سودآوری این شرکت در سه ماهه پایانی پارسال انجامید. کاهش سود یادشده تا حدودی نیز به عملکرد شرکت های حدید و ابن اسینا که از زیرمجموعه های سابک به شمار می روند؛ مرتبط می شود.
سابک که 70 درصد از سهام آن در اختیار دولت عربستان سعودی است؛ در میان بزرگترین شرکت های خاورمیانه قرار دارد. این شرکت تولیدکننده انواع پلاستیک، کود شیمیایی، فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز، کشاورزی و کالاهای مصرفی است.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۹