پویایی صنعت پتروشیمی راهبردی برای کاهش خام فروشی

پویایی صنعت پتروشیمی راهبردی برای کاهش خام فروشی
(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۵۵

پیش گرفتن سیاست های تشویقی بر اساس سازوکار مشخص می تواند در صنعت پتروشیمی ایجاد انگیزه کند و پیامد این امر کاهش خام فروشی خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به توجه ویژه مجلس به توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و اظهار کرد: این صنعت به عنوان صنعتی اشتغالزا برای کشور اهمیت خاصی دارد و با در نظر گرفتن این که پتروشیمی، صنعتی پردرآمد و زود بازده است باید حمایت های بیشتری را شاهد باشد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،دستیابی به مزیت های توسعه در این صنعت را مستلزم سرمایه گذاری دانست و گفت: تامین منابع برای سرمایه گذاری در پتروشیمی یکی ازبرنامه های است که پیوسته مورد توجه است از این رو همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند راهگشا باشد.

وی با بیان این که پتروشیمی در حوزه افزایش اشتغال و صادرات غیرنفتی از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: در صورت حمایت صحیح از این صنعت و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید محصولا نهایی، بازدهی بسیار خوبی در بخش اشتغال و توسعه اقتصادی به ویژه افزایش صادرات غیرنفتی خواهیم داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از واگذار کردن برخی صنایع در دولت نهم و دهم به برخی ارگان ها و سازمان ها، تصریح کرد: در گذشته برخی صنایع را به سازمان هایی واگذار کردند که نتوانست بازدهی مناسبی برای کشور ایجاد کند و  برای تحقق جهش در این صنعت پیشرو بخش خصوصی متخصص باید وارد صنعت پتروشیمی کشور شود تا شاهد بازدهی بیش از پیش این صنعت پیشرو باشیم.

وی افزود: باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود طرح های نیمه تمام پتروشیمی در نقاط مختلف کش  را با جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی به پایان رساند و مجلس شورای اسلامی از این امر حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری است.

تعداد بازدید : ۱,۶۹۷