مطالعه فنی و اقتصادی برای تکمیل زنجیره در پتروشیمی زاگرس

مطالعه فنی و اقتصادی برای تکمیل زنجیره در پتروشیمی زاگرس
(سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۳۰

مطالعات مهندسی برای تکمیل زنجیره آروماتیک‌ها تا تولید پلی‌پروپیلن و پلی اتیلن ازمتانول در پتروشیمی زاگرس آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، نیمی ازتولید پتروشیمی زاگرس درصنایع پایین دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش صرف خواهد شد. برای بررسی شرایط و تهیه گزارش مطالعات مهندسی نیز قراردادی با شرکت خارجی منعقد شده و گزارش مطالعات مهندسی آماده ارائه به هیات مدیره است.
پتروشیمی زاگرس دو واحد تولید متانول به ظرفیت هرکدام ۱۳۵۰ هزارتن تحت لیسانس شرکت لورگی دارد که به لحاظ طراحی شبیه هم هستند. واحد اول سال ۹۴ تعمیرات اساسی داشته و اسفند همان سال وارد سرویس شد و از آن موقع تاکنون با ظرفیت اسمی ۱۰۱ درصد بدون وقفه کار میکند. واحد دوم به دلیل مشکل در راکتور، ۱۸ فروردین سال ۹۷ وارد تعمیرات اساسی میشود و بویلر های آن نیز تغییر خواهد کرد که خریداری شده و در سایت است.
همچنین در تعمیرات اساسی همه کاتالیست ها نیز تعویض خواهد شد و در حال حاضر این واحد ۸۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید می کند که بعد از تعمیرات به ۱۰۰ درصد ظرفیت می رسد.
این شرکت که ۸۵ درصد محصول خود را به چین صادر می‌کند یک مبدلSPM برای واحد اول از ایتالیا خریداری شده است که در تعمیرات بعدی یعنی سال ۹۸ تعویض خواهد شد. هر کدام واحدها باید روزانه ۵ هزار تن تولید داشته باشند که در حال حاضر میزان تولید مجموع دو واحد ۹ هزار تن در روز است و بعد از تعمیرات درنیمه نخست سال اینده تولید ۱۰۰ درصد خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۸۰۵