تسهیل سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

تسهیل سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۳۲

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری دیگر متولیان امر به دنبال تسهیل و افزایش سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی( ماهشهر) است.

به گزارش نیپنا، در پایان سفر دو روزه معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ماهشهر، جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.
دراین جلسه مباحثی درخصوص جذب و رفع موانع سرمایه گذاری، موضوعات توسعه ای، انتقال تکنولوژی های جدید، مسائل مربوط به کسب و کار و تعاملات برون سازمانی شرکت ها مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در پایان این جلسه مقرر شد، اینگونه جلسات با هدف بررسی مسائل شرکت ها و ارائه راهکارهای حل آنها به صورت فصلی برگزار شوند.
بر اساس این گزارش ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس ازشنیدن دغدغه های مدیران عامل شرکت های مستقر درمنطقه، گفت: همه متخصصان و مدیران صنعت پتروشیمی براین عقیده هستند که نه اصل خصوصی سازی بلکه شیوه خصوصی سازی این صنایع باعث بروز مشکلاتی شده است که از جمله آنها می توان به مسائل خوراک اشاره کرد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با بررسی های انجام شده از واحدها و طرح های موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موانع سرمایه گذاری جهت دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور رفع می شود.
نوروز زاده، افزود: مسائلی را که شرکت های پتروشیمی با آن مواجه هستند در ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری می کنیم و با بازدیدهای دوره ای و برگزاری جلسات فصلی به این مسائل رسیدگی خواهیم کرد.
وی با اشاره به این نکته که خوراک را باید در قالب یک زنجیره مدیریت کنیم، خاطر نشان کرد: ما باید در فضای کسب و کار باید به دنبال سرمایه گذار بگردیم و به او کمک کنیم که زنجیره خوراک را کامل کند. وظیفه  ماست که سرمایه های ملی را به بهره وری حداکثر رسانده و با حضور در مبادی تصمیم سازی کشور، مسائل آنها را پیگیری کنیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه به اقدام های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای توسعه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای توسعه و تسهیل سرمایه گذاری از طریق سازمان های منطقه ویژه تحت نظارت خود اقدامات دیگری از جمله فراهم کردن زیرساخت های لازم را انجام می دهد که در حال حاضر برای آغاز اجرای طرح های توسعه، اراضی جدید را آماده سازی کرده است.
نوروز زاده تصریح کرد: همچنین زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز را برای سرمایه گذاران فراهم می کنیم تا بخش خصوصی بتواند با رغبت کافی به سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی بپردازد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در این صنعت به طور میانگین در هر واحد 100 نفر تا یک هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد که در شرایط فعلی رقم قابل توجهی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در این بازدید ها مشکلات واحدهای پتروشیمی به ویژه مشکلات مدیران و سرمایه گذاران طرح ها و واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند مورد بررسی قرار گرفت که تلاش می کنیم به واحدهای در حال راه اندازی و واحدهای به بهره برداری رسیده برای پیشبرد اهدافشان کمک کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۸۰۸