روز پرتکاپوی پتروشیمی ها در بورس

روز پرتکاپوی پتروشیمی ها در بورس
(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۱۷:۱۰

معامله های سهام شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، جم و خارک بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، پتروشیمی های حاضر در بورس تهران امروز روزی فعال را سپری کردند این در حالی بود که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (1 بهمن ماه ) با کاهش 596 واحدی روی رقم 98 هزار و 221 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش،  شاخص کل هم ‌وزن با کاهش 104 واحدی عدد 17 هزار و 342 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 978 واحدی به رقم  105 هزار و 714 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 674 واحدی به رقم 69 هزار و 873 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 50 واحدی عدد  208 هزار و 612 واحد را به نمایش گذاشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از یک هزار و 28 میلیارد تومان نمایش داده شد که در بازار نقد این بورس 964 میلیارد تومان اندکی بالاتر بود که حاکی از تاثیر قطعیت معاملات بلوکی در ارزش و حجم معاملات امروز بود.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی  روی رقم یک هزار و 83 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی جم هر یک  تا 43  واحد،پتروشیمی خارک با 34 واحد و مخابرات ایران  با 24 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 137 واحد، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر با 67 واحد و بانک ملت با 66 کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

همچنین 25 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

این گزارش می افزاید: بیش از 13.5 میلیون سهم پتروشیمی شازند نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. در پتروشیمی خراسان نیز 8 میلیون سهم به ارزش 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در پتروشیمی جم نیز با کد به کد شدن بیش از 2 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان تکرار شد.

تعداد بازدید : ۲,۰۸۴