تامین خوراک صنایع پایین دستی با بازگشت چند مجتمع پتروشیمی به مدار تولید

تامین خوراک صنایع پایین دستی با بازگشت چند مجتمع پتروشیمی به مدار تولید
(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۱۰:۴۹

مجتمع های پتروشیمی با توجه به نیاز بازار، محصولات مختلف مورد استفاده صنایع پایین دستی را تامین می کنند.

مسئول تنظیم بازاردفترصنایع پایین دستی پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: تمامی واحد هایی که دچار توقف تولید شده بودند ازجمله پتروشیمی فن آوران به خط تولید برگشتند و به جز واحد pxنوری که اقدامات لازم برای رفع مشکل فنی آن در حال انجام است هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد.
مرضیه طهماسبی افزود: coldboxواحد اسید استیک پتروشیمی فن آوران مدتی دچار نقص فنی شده بود و پیش بینی می شد که توقف تولید آن طولانی مدت شود نیز به مدار تولید بازگشته است.
به گزارش نیپنا، با توجه به تامین خوراک پتروشیمی امیرکبیر از چندی پیش، واحدهای پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین این شرکت نیز راه اندازی شد و از هفته گذشته محصولات  Ll0209و Ex3 در بورس کالا عرضه شود.
همچنین تعمیرات اساسی واحد آروماتیک شرکت فرآورش بندرامام با تلاش کارشناسان و متخصصان مجتمع در23 روز با موفقیت به اتمام رسید.
بر پایه این گزارش مسئول تنظیم بازاردفترصنایع پایین دستی پتروشیمی چندی پیش با تاکید بر این که با همکاری بورس کالای ایران نیازداخلی به محصولات پتروشیمی درحال تامین است گفت: بطورکامل تحولات بازار را رصد می کنیم و قیمت ها با توجه به قیمت های جهانی و بر اساس فرمول و با درنظرگرفتن تمامی موارد قانونی تعیین و اعلام می شود .
طهماسبی تصریح کرد: شرایط بازار با توجه به روند معامله ها مثبت ارزیابی می شود و تعامل ایجاد شده میان دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی، مجتمع های پتروشیمی، بورس کالای ایران و نیز انجمن ها و تشکل ها سبب شده تا معاملات با شفافیت انجام شود.
وی با اشاره به این که حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفترصنایع پایین دستی قرار دارد، گفت : همانطور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی اتحادیه های تامین نیاز و انجمن های تخصصی مصرف کننده محصولات پتروشیمی می تواند بازارهای مصرف را با آرامش بیشتری همراه سازد.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۳