برنامه ریزی آرامکو برای تجاری سازی یک فناوری نوین

برنامه ریزی آرامکو برای تجاری سازی یک فناوری نوین
(یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

شرکت سعودی آرامکو فناوری تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی را تجاری سازی می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت سعودی آرامکو عربستان به تازگی اعلام کرد که در نظر دارد فناوری تبدیل حرارتی نفت خام به محصولات شیمیایی (thermal crude-to-chemicals) خود را توسعه دهد و آن را تجاری سازی کند. طرح جدید به گسترش فعالیت شاخه پتروشیمی این شرکت کمک شایانی می کند.
بر اساس اعلام آرامکو، این شرکت توافقنامه پیشبرد یک طرح توسعه ای مشترک (joint development agreement) را با دو شرکت مهندسی آمریکایی سی بی اند آی (CB&I) و شورون لامس گلوبال (CLG) برای ارتقاء مقیاس تولید این تاسیسات و تجاری سازی این فناوری که میزان تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی را تا اندازه چشمگیری افزایش می دهد؛ به امضاء رساند.
بر اساس این گزارش ، تکنولوژی یادشده تولیدکننده را قادر می سازد تا با استفاده از یک فرآیند تبدیل مستقیم (direct conversion process) تعدادی از مراحل پالایشی متداول را در فرآیند تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی حذف کند.
امین ناصر، رئیس و مدیر عامل سعودی آرامکو، می گوید: این توافقنامه توسعه مشترک با دو شرکت مطرح مهندسی در حوزه پتروشیمی به ما این امکان را می دهد تا ارزش تولید از هر بشکه نفت را در آینده ای نزدیک به حداکثر برسانیم.
لئون برویان، مدیر اجرایی شرکت شورون لامس گلوبال خاطرنشان کرد: فناوری های فراوری هیدروکربن شورون لامس گلوبال و تکنولوژی کراکر اتیلن شرکت سی بی اند آی در کنار فناوری اختصاصی تبدیل حرارتی نفت خام به محصولات شیمیایی شرکت سعودی آرامکو، سنگ بنای محکمی را برای این طرح توسعه ای مشترک فراهم می آورد.

تعداد بازدید : ۱,۶۰۶