شاخص بورس در آستانه ۹۹ هزار واحد قرارگرفت

شاخص بورس در آستانه ۹۹ هزار واحد قرارگرفت
(چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶) ۱۶:۲۰

شاخص کل بورس در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته در آستانه ورود به کانال تاریخی 99 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران همچنان رشد شاخص را تجربه می کند و در داد و ستدهای امروز چهارشنبه(27 دی ماه) شاخص کل بورس 326 واحد رشد کرد و به رقم 98 هزار و 923 واحد رسید.
همچنین در روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 205 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 3 هزار و 163 میلیارد ریال بود و در 64 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
گفتنی است در روز جاری همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل 326 واحد رشد کرد و به رقم 98 هزار و 923 رسید و شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 257 و 560 واحد صعودی شدند.

بر اساس این گزارش ، بیش از 25 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی همراه بود و 7.5 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. بیش از 4 میلیون سهم فولاد خوزستان نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو بود و 3 میلیون سهم پتروشیمی خراسان نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

نمادهای تاپیکو، فولاد مبارکه، ایران خودرو، گل گهر، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند. در مقابل نماد پتروشیمی فجر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.
گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو نیز امروز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بورس اوراق بهادار تهران، پتروشیمی کرمانشاه، صنعتی بهشهر، گروه صنعتی بوتان، نورد و قطعات فولادی، شیشه و گاز و مارگارین بود.
در مقابل نمادهای داروسازی فارابی، سیمان اصفهان، پگاه آذربایجان غربی، قند ثابت خراسان، گرانیت بهسرام، سیمان تهران و چدن سازان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام پتروشیمی کرمانشاه، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام داروسازی اسوه و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند.
در مقابل نمادهای کنتورسازی، داروسازی زهراوی، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزت با معامله بلوکی 305 میلیون سهمی به ارزش 573 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

تعداد بازدید : ۱,۹۶۲