رشد صادرات پلی پروپیلن قاره سبز

رشد صادرات پلی پروپیلن قاره سبز
(چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۳۵

صادرات پلی پروپیلن اروپا به بیش از 1.4 میلیون تن در سال 2017 رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)، صادرات پلی پروپیلن قاره سبز در فاصله ماه های ژانویه تا نوامبر سال 2017 میلادی با رشد 1.8 درصدی نسبت به سال پیش از آن به یک میلیون و 400 هزار تن رسیده است.
این در حالیست که واردات هومو پلی پروپیلن گرید تزریقی (Homo injection) در بازه زمانی یادشده از رقم 716 هزار و 360 تن به 763 هزار و 716 تن افزیش یافت.
افزایش صادارت مطابق انتظار کارشناسان بود. چرا که به دنبال بروز طوفان سهمگین هاروی در ماه اوت سال گذشته میلادی، تعدادی از مجتمع های تولید پلی پروپیلن ایالات متحده در منطقه گلف کوست (US Gulf) این کشور تعطیل شدند.
طوفان هاروی روز 25 اوت سال 2017 میلادی به سواحل تگزاس رسید. این طوفان در تاریخ بیش از 50 سال گذشته ایالت تگزاس سهمگین‌ترین طوفان به شمار می‌رود. خسارات ناشی از آن، صنایع پتروشیمی ایالات متحده را به طور چشمگیری متاثر ساخت. سی ان بی سی پیشتر در گزارشی نوشت که احتمالا در پی این طوفان قیمت محصولات پتروشیمی در امریکا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال تعطیلی پالایشگاه ها و کمبود عرضه، افزایش می‌یابد.
پلی پروپیلن‌ یک پلیمر ترموپلاست است که طیف وسیعی از کاربردها شامل فیلم و ورق‌، قالب گیری دمشی، قالب گیری تزریقی، بسته بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو را در بر می گیرد.

تعداد بازدید : ۲,۲۶۵