صادرات محصولات پتروشیمی از 8.5 میلیارد دلار گذشت

صادرات محصولات پتروشیمی از 8.5 میلیارد دلار گذشت
(سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۵۲

مجتمع های پتروشیمی کشورتا پایان پاییز امسال بیش از 16 میلیون و چهارصد هزارتن محصول به ارزش 8 میلیارد و پانصد و هشتاد و یک میلیون دلار را صادر کردند.

 به گزارش خبرنگارنیپنا، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  بیش از 8 میلیون و سیصد هزار تن محصول به ارزش 4 میلیارد و سیصد و سه میلیون دلارصادر شد ودرمنطقه ماهشهر نیز بیش از 4 میلیون و ششصد و بیست هزار تن محصول به ارزش 2 میلیارد و چهارصد و نود و چهار میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.

 همچنین تا پایان آذر ماه، درسایر مناطق، بیش از3 میلیون و چهارصد هزارتن محصول به ارزش 1 میلیارد وهفتصد و هشتاد و سه میلیون دلار صادر شد.

بر اساس این گزارش ، بالاترین میزان صادرات را ازنظروزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از2 میلیون و یکصد و نه هزار تن و پتروشیمی نوری از نظرارزش با بیش از952 میلیون دلاردرمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان آذرماه امسال به خود اختصاص دادند.

همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، مجتمع پتروشیمی بندر امام با بیش از1میلیون و ششصد و شصت و نه هزار تن صادرات توانست  بیش از824 میلیون صادرات را رقم بزند.

در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک 873 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 295  میلیون و ششصد و بیست و دوهزار دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را درزمینه صادرات به خود اختصاص داد.

 

تعداد بازدید : ۱,۸۶۵