افزایش ظرفیت تولید MTBE در پتروشیمی شیمی بافت

افزایش ظرفیت تولید MTBE در پتروشیمی شیمی بافت
(دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷

مجتمع پتروشیمی شیمی بافت درنظر دارد تا ظرفیت تولید MTBE خود را 100 هزار تن افزایش دهد.

به گزارش نیپنا، سیدامید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پس از نشست با مدیران و بازدید از مجتمع شیمی بافت اظهار کرد: خوشبختانه شرایط عملیاتی و تولیدی این شرکت روند روبه رشدی داشته و می توان گفت با طرح توسعه ای جدیدی که مدیران این شرکت ارائه داده اند، ظرفیت اسمی تولید MTBE به عنوان یک محصول استراتژیک در منطقه افزون بر ظرفیت فعلی (۹۰ هزار تن) ۱۰۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شرکت شیمی بافت به عنوان یک بخش خصوصی موفق توانسته قدم های مثبتی درمسیر تولید و توسعه بردارد.
وی درباره آخرین وضعیت این قطب صنعت پتروشیمی کشور از نظر میزان سرمایه گذاری، ظرفیت تولید و اشتغالزایی گفت: در حال حاضر ۲۷ طرح از صنایع میانی تا واحدهای خدماتی را در دست اجرا داریم که پیشرفت های آن بین ۱۰ تا ۹۰ درصد بوده و پیش بینی می شود که ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: طرح توسعه منطقه ویژه یکی دیگر از برنامه های این سازمان است که در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم و در صورت تحقق برای واحدهای صنعتی بالادستی و میانی می توان گفت حدوداً بین ۶ تا ۸ میلیون تن ظرفیت جدید برای منطقه ایجاد خواهد شد.
شهیدی نیا با بیان این که بیش از ۶۰ طرح برای حوزه صنایع پایین دستی در بخش های مختلف مطالعه و امکان سنجی شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است تأکید کرد: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعداد ۳۰ هزار شاغل مشغول به کار می باشند که با اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید، ظرف چند سال آینده این مقدار ۹ هزار شغل افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه در پاسخ به پرسش نقش سازمان در مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در منطقه ویژه، گفت: سازمان منطقه ویژه به عنوان متولی این امور در یکی از مناطق مهم چهارگانه کشور طبق وظایفی که به آن محول گردیده عمل می کند و دراین راستا برنامه هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی ، طرح شناخت آسیب پذیری ها و تهدیدهای محیطی توسط شرکت ها و برگزاری مانور سراسری در سطح منطقه برای توانمندی شرکت ها و نیز تقویت نگاه مدیران به موضوع های پدافند غیرعامل است.

تعداد بازدید : ۲,۷۷۸