آمریکای شمالی پیشتار ساخت و ساز پتروشیمی در جهان

آمریکای شمالی پیشتار ساخت و ساز پتروشیمی در جهان
(دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۳۸

آمریکای شمالی در سال های آتی با افزایش سرمایه گذاری شرکت های خارجی پیشتاز ساخت و ساز درصنعت پتروشیمی خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، جیم بریتین، رئیس شاخه انرژی و صنایع شیمیایی شرکت فلور کورپوریشن به تازگی اعلام کرد که انتظار می رود آمریکای شمالی ظرف سال های آتی با افزایش سرمایه گذاری شرکت های خارجی همچنان مرکز و پیشتاز ساخت و ساز تاسیسات پتروشیمی در جهان باشد.
وی افزود: به طور پیوسته شاهد وقوع یک تغییر اساسی در صنعت پتروشیمی هستیم. در حال حاضر این منطقه پروژه های فراوانی را به دلیل برخورداری از مزیت خوراک ارزان قیمت به سوی خود جلب کرده است. موضوعی که نه تنها به توسعه فعالیت های شرکت های مستقر در آمریکای شمالی بلکه جذب سرمایه گذاری های خارجی از سراسر دنیا کمک شایانی می کند.
بر اساس این گزارش ، فلور کورپوریشن یک شرکت مهندسی و ساخت و ساز بین المللی مستقر در ایالات متحده است که پروژه های پتروشیمی متعددی را در بخش های مختلف جهان در دست ساخت دارد.
این شرکت عملیات احداث واحد کراکر اتان یک میلیون و 500 هزار تنی شرکت شورون فیلیپس در Cedar Bayou ایالت تگزاس را در قالب طرحی مشترک (JV) با شرکت جی جی سی (JGC) به عهده داشت. در تاریخ 20 دسامبر شرکت شورون فیلیپس کمیکال از تکمیل احداث (mechanical completion) واحد کراکر اتان یادشده خبر داد. این مجتمع در حال حاضر عملیات راه اندازی (commissioning activities)، بررسی سیستم (system checks) و تست های نهایی را پشت سر می گذارد.
فلورکورپوریشن همچنین بر روی پروژه مجتمع تولید پروپیلن اکسید/ ترشری بوتیل الکل (PO/TBA) شرکت لیوندل باسل در تگزاس مشغول به کار است و در اکتبر سال 2017 میلادی برای ارائه خدمات مهندسی و تدارکات مورد نیاز این مجتمع انتخاب شد.
شرکت فلو کورپوریشن همچنین به دنبال ایفای نقشی عمده در موج دوم ساخت واحدهای کراکر و تاسیسات پتروشیمی ایالات متحده است. پروژه هایی که شرکت های مجری آن ها مطالعات امکان سنجی دقیق تری را برای راه اندازی آن ها در نظر گرفته اند.

تعداد بازدید : ۱,۶۷۹