تثبیت نرخ ارز پلی برای تسهیل سرمایه گذاری های جدید

تثبیت نرخ ارز پلی برای تسهیل سرمایه گذاری های جدید
(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۱۲

ثبات در نرخ ارز و کاهش نوسان های قیمتی می تواند روند ورود سرمایه به داخل کشور را تسهیل کند.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: افزایش نرخ ارز و نوسان های ارزی به هیچ وجه موجب تقویت سرمایه گذاری نخواهد شد و خود به عنوان یک عامل ضد سرمایه گذاری عمل می کند و باید برای کنترل نوسان های موجود اقدامی جدی انجام داد.
رضا پدیدارتصریح کرد:‌ افزایش نرخ ارز نه تنها موجب افزایش آمارهای صادراتی نمی شود که می تواند به عنوان عاملی مخرب برای اقتصاد تلقی شود.
وی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ ارز بر سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی چه تاثیراتی به همراه خواهد داشت، گفت: اگر دامنه نوسان نرخ ارز بین عدد معینی باشد این نوسان توجیه پذیر است و موجب می شود که سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند می توانند معادل ارزی سرمایه یا سود آن را در صورتی که تمایل داشته باشند خارج کنند و این شرایط موجب می شود ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند و طبیعی است اگر دامنه این نرخ بالا باشد ارزش آن کاهش پیدا می کند و سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری نمی کند .
عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران اظهار کرد: افزایش نرخ ارز نه تنها موجب افزایش آمارهای صادراتی محصولات مختلف پتروشیمی کشورمان نمی‌شود بلکه می‌تواند به عنوان عاملی مخرب برای تمامی صنایع از جمله صنعت پتروشیمی تلقی شود.
پدیدار درباره تاثیرات افزایش و نوسان های نرخ ارز بر صادرات محصولات پتروشیمی نیز گفت: طبیعی است که عدم ثبات در نظام های اقتصادی و شاخص هایی مانند مبادله طلا و ارز موجب می شود صنایع در مقاطع زمانی منتفع و در موقعیت های زمانی دیگر متضرر شوند و به طور قطع عدم ثباث شاخص های اقتصادی برای هیچ صنعتی مناسب نیست.
عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: افزایش نرخ ارز لزوما موجب افزایش آمار صادرات محصولات پتروشیمی نخواهد شد و اگرچه ریال بیشتری اخذ می شود اما تاثیر افزایش نرخ ارز موجب احتکار مواد اولیه یا کالاها میشود که قیمت تمام شده به گونه ای که افزایش می‌یابد که نه تنها افزایش نرخ ارز را خنثی میکند بلکه هزینه‌های دیگری را نیز تحمیل می‌کند

تعداد بازدید : ۲,۰۲۷