تکمیل طرح توسعه ای 16 میلیارد دلاری شرکت ریلاینس هند

تکمیل طرح توسعه ای 16 میلیارد دلاری شرکت ریلاینس هند
(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۳۲

ساخت مجتمع اتیلن جدید ریلاینس در نزدیکی دو پالایشگاه پیرامون آن، تامین خوراک را آسان و برتری چشمگیری را در بخش هزینه های تولید در مقایسه با رقبای جهانی فراهم می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی مانی کنترل شرکت ریلاینس هند به تازگی بزرگترین تاسیسات کراکر off-gas جهان را در مجموعه جام نگر (Jamnagar complex) خود در هند راه اندازی کرد. به این ترتیب طرح توسعه ای چند میلیارد دلاری این شرکت تکمیل شد و ضمن دو برابر شدن ظرفیت تولید اتیلن ریلاینس، این شرکت در میان پنج تولیدکننده بزرگ پتروشیمی جهان قرار گرفت.
بر اساس اعلام شرکت ریلاینس، بدین ترتیب جام نگر در ایالت گجرات میزبان بزرگترین پالایشگاه-کراکر off-gas (refinery off-gas cracker) عملیاتی جهان می شود. این شرکت همچنین بزرگترین پالایشگاه نفت منفرد (single location) جهان را در جام نگر با ظرفیت سالانه 60 میلیون تن در اختیار دارد.
راه اندازی مجتمع کراکر یادشده، ظرفیت ترکیبی تولید اتیلن (combined ethylene capacity) شرکت ریلاینس در پنج سایت تولید این شرکت را به حدود چهار میلیون تن در سال رساند.
شرکت ریلاینس در بیانیه ای عنوان کرد: تاسیسات جدید به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه پالایشگاه-کراکر off-gas (ROGC) دنیا با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن در سال درکنار تعدادی مجمتع و تاسیسات پایین دستی دیگر قرار دارد.
پروژه ای که به تازگی به بهره برداری رسید؛ از مهمترین بخش های طرح توسعه ای 16 میلیارد دلاری این شرکت در جام نگر بود که در راستای راهبرد ریلاینس برای افزایش بهره وری اجرایی شد.

تعداد بازدید : ۱,۴۳۰