برنامه ریزی برای افزایش 150 هزار تنی تولید اتیلن در پتروشیمی مروارید

برنامه ریزی برای افزایش 150 هزار تنی تولید اتیلن در پتروشیمی مروارید
(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۵۴

پتروشیمی مروارید به دنبال افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت اسمی واحد اتیلن است تا ظرفیت آن را از ۵۰۰ هزار تن به ۶۵۰ هزار تن ارتقا دهد، این طرح امکان سنجی شده و در مرحله مهندسی تفصیلی است.

غلامرضا جوکار مدیرعامل پتروشیمی مروارید در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره وضعیت تولید در این مجتمع پتروشیمی اظهار کرد: نسبت به دو سال گذشته به دلیل بهبود تامین خوراک مجتمع توانستیم بیش از ۷۵ درصد از ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم و امیدواریم که با رفع برخی از موانع  ظرفیت خالی تولید پتروشیمی مروارید سال آینده در مجموع ثبات خوبی در عرصه فروش محصولات داشتیم.
وی افزود: پتروشیمی مروارید ظرفیت و پتانسیل های زیادی برای عملکرد بهتر دارد و به دنبال تثبیت وضعیت پایدار خود و ساماندهی و ساختار دهی امور درون سازمانی خود است و فکر می کنم روز به روز بهتر شود در همین راستا برنامه داریم تا در سال آینده، صد در صد ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم و ظرفیت خالی واحد منو اتیلن گلایکول را نیز با تامین اکسیژن و وارد مدار شدن پتروشیمی دماوند به تولید برسانیم. با کمک سهامداران جدید پتروشیمی دماوند امیدواریم این مجموعه فعالیت خود را به سرعت آغاز کند و زیرساخت‌های لازم برای فاز دوم منطقه عسلویه را تامین کند.
روند مطلوب صادرات MEG
مدیرعامل پتروشیمی مروارید گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توانستیم ۹۵ درصد MEG تولیدی را به کشورهای آسیایی مانند چین، هند و مقادیر بسیار کم به ترکیه صادر کنیم و در تلاش برای دستیابی به بازارهای اروپایی هستیم اتیلن تولیدی نیز بطور کامل به خط لوله اتیلن غرب وارد شد و برش سه کربنه نیز به پتروشیمی های منطقه تحویل شد.
جوکار در مورد تاکید بر لزوم ارتباط واحد‌های تحقیق و توسعه مجتمع های پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: این شرکت دارای ساختار پژوهش،فناوری و توسعه است که پژوهش آن مبتنی بر ارتباط با دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت های دانشگاهی است و بخش توسعه آن نیز درک زبان صنعت است و این مجموعه به عنوان توسعه دهنده دانش و بزرگ سازی مقیاس فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است رابطه بین صنعت و دانشگاه را شکل دهد. پتروشیمی مروارید نیز به دلیل داشتن اعتقاد و ایمان به پژوهش بیشترین بهره‌برداری از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را داشته است.

تعداد بازدید : ۳,۲۹۰