تصمیم گیری نهایی برای مگا پروژه های پتروشیمی ایالات متحده

تصمیم گیری نهایی برای مگا پروژه های پتروشیمی ایالات متحده
(سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۵۶

برخی از تولیدکنندگان بزرگ پتروشیمی که طرح های بزرگی برای راه اندازی در ایالات متحده دارند؛ تصمیم گیری درباره پیشبرد آنها را به سال 2018 میلادی موکول کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت های توتال پتروکمیکال (Total Petrochemical) و پی تی تی جی سی امریکا (PTTGC America) می گویند که انتظار داشتند تا پایان سال 2017 میلادی تصمیم برای سرمایه گذاری در پروژه های مورد نظر خود را نهایی کنند. اما در حال حاضر این تصمیم گیری به سال 2018 موکول شده است.
تریسیا فولر، سخنگوی شرکت توتال، به تازگی عنوان کرد: توتال در حال حاضر مشغول همکاری با نووا کمیکالز (NOVA Chemicals) کانادا و بوریالیس (Borealis) اتریش برای نهایی سازی قراردادی با هدف ایجاد یک طرح مشترک (JV) جدید در اوایل سال 2018 میلادی پس از دریافت تاییدیه های قانونی است.
این شرکت فرانسوی در ماه مارس اعلام کرد که در نظر دارد یک واحد کراکر بخار با ظرفیت یک میلیون تن در سال را در مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی خود در پورت آرتور (Port Arthur) تگزاس راه اندازی کند.
اتیلن بدست آمده از این واحد کراکر، خوراک مجتمع تولید پلی اتیلن 625 هزار تنی نووا کمیکالز و بوریالیس را تامین می کند. این مجتمع در 77 مایلی غرب، در نزدیکی دهانه کانال کشتی هیوستون (Houston Ship Channel) و نزدیک به مجتمع تولید اتیلن 400 هزار تنی توتال قرار دارد.
شرکت پی تی تی جی سی امریکا که شاخه شرکت پی تی تی گلوبال کمیکال (PTT Global Chemical) در ایالات متحده به شمار می رود نیز اعلام کرده که تصمیم گیری نهایی برای احداث مجتمع پتروشیمی خود در بلمونت (Belmont County) اوهایو را برای بازبینی مهندسی طراحی و امکان سنجی اقتصادی بیشتر به اوایل سال 2018 میلادی موکول کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۱۷