آمایش سرزمین رمز توسعه صنعت پتروشیمی

آمایش سرزمین رمز توسعه صنعت پتروشیمی
(شنبه ۹ دی ۱۳۹۶) ۱۳:۴۵

صنعت پتروشیمی ایران با توجه به آمایش سرزمین و جذب سرمایه گذاری های جدید می تواند مسیر توسعه خود را با شتاب بیشتری طی کند.

عباس شعری مقدم مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز شنبه (9 دی ماه) به عنوان پدر صنعت پتروشیمی در آیین سالگرد این صنعت خاطرات خود را در دوران فعالیت خود در این حوزه تعریف کرد و ضمن بیان روند توسعه و جهش های صنعت از قبل از انقلاب تا کنون راهکارهایی برای رفع موانع تولید پیشنهاد کرد.
وی در این آیین اظهار کرد: صنعت پتروشیمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی واحدهای زیادی مانند پتروشیمی آبادان، رازی،خارک،ایران و ژاپن یا بندر امام امروزی را داشت و ظرفیت تولید صنعت در حدود 6 میلیون تن بوده است و از ابتدا قرار بود که بخش خصوصی بر این صنعت حاکم باشد و امروز شاهد توسعه بخش خصوصی هستیم.
شعری مقدم دوران سازندگی را اولین جهش رشد صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: به دلیل شرایط جنگی واحدهای زیادی در داخل کشور و دور از آب ها راه اندازی شدند و در شرایط کنونی بر اساس آمایش سرزمین واحدها باید بیشتر در کنار آب ها راه اندازی شوند .
وی ادامه داد: براین اساس می توان نتیجه گرفت که بیشتر مشکلات صنعت پتروشیمی مربوط به صنعت نیست و پیشنهاد می کنم شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نقش توسعه گر در صنعت با راهبردی جدید فعالیت خود را ادامه دهد.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۲