افزایش ظرفیت تولید نئوپنتیل گلیکول چین با همکاری باسف

افزایش ظرفیت تولید نئوپنتیل گلیکول چین با همکاری باسف
(سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۱۷

شرکت باسف آلمان و شرکت ساینوپک در نظر دارند ظرفیت تولید نئوپنتیل گلیکول خود در چین را تا دو برابر افزایش دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت صنایع شیمیایی باسف آلمان و شرکت نفت و صنایع شیمیایی چین، موسوم به ساینوپک (Sinopec)، در نظر دارند ظرفیت تولید نئوپنتیل گلیکول (Neopentyl Glycol) خود در چین را تا دو برابر افزایش دهند. این محصول از مهمترین مواد واسطه در تولید انواع پلاستیک و پلی استر است.
شرکت باسف-وای پی سی (BASF-YPC) که حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) باسف و ساینوپک در شهر نانجینگ چین محسوب می شود؛ قصد دارد ظرفیت تولید نئوپنتیل گلیکول خود در سایت ورباند (Verbund) را تا سال 2020 میلادی به 80 هزار تن در سال افزیش دهد. هر یک از دو شرکت 50 درصد از سهام باسف-وای پی سی را در اختیار دارند.
مجتمع یادشده در سال 2015 میلادی با ظرفیت سالانه 40 هزار تن در سال احداث شد.
بر اساس این گزارش ، نئوپنتیل گلیکول یک پلی الکل (polyalcohol) با پایداری حرارتی و شیمیایی بالا است که در کاربردهای نیازمند عملکرد ویژه (high performance) مانند پودرهای پوششی، منسوجات و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.
این محصول بیشتر به عنوان یک واحد سازنده در تولید رزین های پلی استری مورد استفاد برای ساخت انواع پوشش، پلی استر اشباع نشده (unsaturated polyester)، رزین های آلکیدی (alkyd resins)، راونکار و نرم کننده ها (plasticizers) کاربرد دارد.
نارایان کریشناموهان، معاون ارشد شاخه محصولات واسطه شرکت باسف در منطقه آسیا- پاسفیک (BASF Intermediates Asia Pacific) می گوید: با افزایش ظرفیت اخیر قادر خواهیم بود تا رشد فزاینده تقاضا برای نئوپنتیل گلیکول با کیفیت بالا از سوی مشتریان خود در چین و منطقه آسیا- پاسفیک را تامین کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۴