افزایش 350 هزار تنی تولید اسید ترفتالیک روسیه

افزایش 350 هزار تنی تولید اسید ترفتالیک روسیه
(دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷

ظرفیت تولید اسید ترفتالیک شرکت سیبور روسیه با اجرایی شدن طرح توسعه ای این شرکت در مرز چین افزایش خواهد یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت سیبور روسیه در نظر دارد ظرفیت تولید سالانه اسید ترفتالیک خود در سایت پولیف بلاگووشچنسک (Polief Blagoveshchensk) این کشور در نزدیکی مرز چین را به 350 هزار تن در سال افزایش دهد.
این شرکت که یکی از مهمترین تولیدکننده محصولات شیمیایی ویژه (Polief Blagoveshchensk) روسیه به شمار می رود؛ می گوید: هدف پروژه یادشده بهبود راندمان تولید همزمان با افزایش امنیت زیست محیطی تاسیسات تولید اسید ترفتالیک سیبور به شمار می رود.
ترفتالیک اسید برای تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET) استفاده می شود. پلی اتیلن ترفتالات ماده پایه برای تولید پلیمرهای مورد استفاده در بسته بندی به شمار می رود.
بنا بر اعلام سیبور، بازار ترفتالیک اسید روسیه با کمبود عرضه مواجه است و طرح ارتقاء تولید در سایت بلاگووشچنسک می تواند بخش مهمی از واردات این محصول را جایگزین کند.
به عنوان بخشی از این پروژه که در سال 2019 میلادی تکمیل می شود؛ 11 تاسیسات تولید ترفتالیک اسید سیبور ارتقاء می یابد.
عملیات توسعه ای شامل نوسازی 150 مورد از تجهیزات کلیدی تولید و بیشتر تجهیزات کمکی است که امنیت و راندمان صنعتی را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد.
انتظار می رود میزان گازهای متصاعد شده با ساخت یک اکسیدایزر کاتالیستی گازی جدید (gas catalytic oxidiser) و ارتقاء تمامی سیستم های تصفیه سازی تا سقف دو برابر کاهش یابد.
از طرفی میزان تخلیه پساب نیز با نصب فیلترهای چرخشی فشار (rotary pressure filters) در سیستم تا 1.5 برابر کاهش می یابد.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۳