حمایت NPC از توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان

حمایت NPC از توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان
(یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۲۱

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز یکشنبه(3 دی ماه) دردردیدار با مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور به دلیل وجود زیرساخت های لازم اظهارکرد: سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های توسعه ای در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان می تواند منجر به تحول دراین منطقه شود و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.
نوروز زاده ادامه داد: کارگروه ویژه ای که در حال پیگیری این طرح است باید با جدیت مسائل را دنبال کند ودر راه رفع موانع موجود تلاش بیشتری  انجام دهد تا طرح جامع منطقه نهایی شود.
وی تصریح کرد: درباره توسعه صنعت پتروشیمی نباید درنگ کرد و فعالیت های توسعه ای باید شتاب بگیرد.
بر پایه این گزارش ، مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز از مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخواست کرد تا با هماهنگی با وزارت نفت و وزارت امور اقتصادی و دارائی برخی موارد را که باید برای آنها مجوزهای قانونی کسب شود را پیگیری کند تا سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری کنند.
وی به توانایی های هلدینگ خلیج فارس و بانک پاسارگاد برای ساخت بخش پتروشیمی منطقه اشاره کرد و گفت : سرمایه و تجربه مسیرتوسعه این منطقه راهموار خواهد کرد و بسترهای لازم برای فعالیت فراهم است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: در صورت نیازآماده واگذاری بخش پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم.
وی ادامه داد: چند شرکت معتبرو چند ملیتی اروپایی خواستار سرمایه گذاری و حضور در بخش پتروشیمی منطقه شده اند که با نهایی شدن طرح جامع مذاکره با این شرکت ها بطور جدی دنبال خواهد شد.
آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای حضور در پارسیان
عادل نژاد سلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این جلسه با تاکید براهمیت منطقه پارسیان اظهارکرد: باید بخش های مربوط به تامین یوتیلیتی منطقه بطور جدی مورد توجه قرار بگیرد تا امکان فعالیت وجود داشته باشد و بحث های مربوط به خوراک، فاینانس و یوتیلیتی دراین منطقه باید با همکاری تمامی متولیان امر پیگیری شود.
به گزارش نیپنا، در این جلسه که فرناز علوی، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس وحسن علیمراد مدیر سرمایه گذاری مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حضور داشتند ،مدیران منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان به تشریح اهداف و برنامه های جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آمادگی برای اجرای فراخوان جذب سرمایه گذار در حوزه های تولید آب و برق، برنامه های دوران ساخت و بهره برداری بندر پارسیان و همچنین نیازهای این منطقه در حوزه پتروشیمی پرداختند و خواستار حمایت بیشتر وزارت نفت از سرمایه گذاران این منطقه شدند.
گفتنی است که منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می شود. شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است.

تعداد بازدید : ۲,۶۶۹