استقبال بازارهای بین المللی از پلیمر تولیدی پتروشیمی کردستان

استقبال بازارهای بین المللی از پلیمر تولیدی پتروشیمی کردستان
(شنبه ۲ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۳۵

مجتمع پتروشیمی کردستان موفق شد بیش از155 هزار تن محصول را به ارزش بیش از190 میلیون دلار صادر کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع پتروشیمی کردستان موفق شد تا پایان آبان ماه 96 باصادارت بیش از 155 هزار تن محصول به ارزش 192 میلیون و ششصد و چهل و پنج هزار دلار به جمع بزرگان صادرکننده پلی اتیلن سبک کشورمان بپیوندد.
این مجتمع پتروشیمی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به حجم خوراک دریافتی از خط لوله اتیلن غرب تولید 240 هزار تن محصول را تا پایان سال جاری هدف گذاری کرده است.
همچنین این مجتمع پتروشیمی در آبان ماه موفق شد 19.93 هزار تن محصول را به ارزش 25 میلیون و دویست و نود و دو هزار دلارروانه بازارهای خارجی کند.
گفتنی است که این مجتمع پتروشیمی در نخستین روزهای فروردین ماه امسال با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی بطور رسمی افتتاح شد و در مدار تولید قرار گرفت.
به گزارش نیپنا، فریدون خالدزاده مدیرعامل پتروشیمی کردستان پیشتر اظهار کرده بود: از اواخر بهمن ماه سال 95 توانستیم خوراک مورد نیاز خود را از طریق خط لوله اتیلن غرب دریافت کنیم ودر21 اسفند به تولید رسیدیم.
خالد زاده تاکید کرده بود: پتروشیمی کردستان دارای بالاترین استانداردهای HSE است و تمامی موارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد توجه جدی قرارگرفته است و با ایجاد 30 هکتار فضای سبز صنعت سبزاستان خواهیم شد.
وی با اشاره به ظرفیت اسمی نصب شده پتروشیمی کردستان به میزان 300 هزار تن درسال، گفته بود: حدود 70 درصد محصولات تولیدی صادر و 30 درصد در بازار داخلی عرضه می شود که البته این مقدار بستگی به نیاز وکشش بازارداخل دارد.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی 257 میلیون یورو و همچنین (3800 میلیارد ریال) ساخته شده است؛ از ویژگی های بارز این طرح می توان به بکارگیری تجهیزات، قطعه ها و کالاهای با کیفیت اشاره کرد.
این گزارش می افزاید: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، طرح پتروشیمی کردستان سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک تولید خواهد کرد و خوراک آن از خط لوله اتیلن غرب تامین می شود

تعداد بازدید : ۲,۴۳۹