انتقال 16.5 میلیون سهم مبین و فناوران

انتقال 16.5 میلیون سهم مبین و فناوران
(چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶) ۱۶:۳۴

10 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش حدود 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد و 6.5 میلیون سهم پتروشیمی فناوران نیز به ارزش بیش از 18.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

به گزارش خبرنگار  نیپنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه( 29 آذر ماه) با کاهش ۸۱ واحدی روی رقم ۹۵ هزار و ۵۰۸ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 4 واحدی عدد 17 هزار و 888 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 24 واحدی به رقم 103 هزار و 510 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با کاهش 28 واحدی به رقم 68 هزار و 118 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 330 واحدی عدد 201 هزار و 925 واحد را به نمایش گذاشت.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 273 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 552 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 304 نوبت داد و ستد بود.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک هزار و 81 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 67 واحد، ملی صنالیع مس ایران با 58 واحد و نفت بهران با 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت توسعه معادن و فلزات با 41 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 37 واحد و بانک ملت با 31 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

این گزارش می افزاید: معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های خوراک دام پارس، پتروشیمی خارک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید مواد اولیه داروپخش، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، مهندسی فیروزا، لوله و تجهیزات سدید، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس، چهارمحال و بختیاری، کارخانجات تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، حق تقدم خرید سهام کارخانجات ایران مرینوس، حق تقدم خرید سهام سیمان سپاهان و حق تقدم خرید سهام استفاده نشده بین‌المللی توسعه ساختمان متوقف شدند.

در سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد در عین حال 10 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد و 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

امروز 8 میلیون سهم گلتاش به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده همراه شد و 6.5 میلیون سهم پتروشیمی فناوران به ارزش بیش از 18.5 میلیارد تومان کد به کد شد. کمتر از 4.5 میلیون سهم بیسکویت گرجی با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و بیش از 4.5 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. 

تعداد بازدید : ۱,۹۰۴