پاسخ رسمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خبرگزاری مهر

پاسخ رسمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خبرگزاری مهر
(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۳۷

پیرو انتشار خبری تحت عنوان"کابوس صنایع نفتی بر ذخیره گاه میانکاله " در خبرگزاری مهر درتاریخ 1396/9/19 روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی توضیحاتی در این خصوص را به اطلاع می رساند:

متن جوابیه به شرح ذیل است:

1- با توجه به منابع عظیم گازی کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، عدم توسعه یافتگی مناطق شمالی کشور از جمله استان های مازندران و گیلان، معضل بیکاری در این مناطق، وجود منطقه ویژه امیرآباد در استان مازندران، ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی (با استفاده از محصولات پتروشیمی تولید شده در استان های مازندران و گیلان) ، امکان صادرات محصولات پتروشیمی و محصولات صنایع پایین دستی به کشورهای همسایه از جمله کشورهای CIS و همچنین درخواست نمایندگان محترم مناطق فوق در مجلس شورای اسلامی، بررسی موضوع اجرای یک طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی همراه با واحدهای پایین دستی آن برای هر یک از دو استان و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
2- جهت اجرای طرح های پتروشیمی در هر نقطه کشور، رعایت استانداردهای زیست محیطی و دریافت مجوزهای لازم ضروری می باشد. جهت اطمینان از امکان اجرای طرح های پتروشیمی در استان های مازندران و گیلان و جذب سرمایه گذاران، ابتدا موافقت کلی سازمان محیط زیست در این خصوص دریافت گردید.
3- تاکنون جهت اجرای طرح های مورد اشاره در بند 1 در استان مازندران (منطقه امیرآباد) و گیلان (منطقه رودسر) موافقت اصولی اولیه توسط وزارت نفت صادر نشده است.
4- بدیهی است چنانچه برای دو طرح یاد شده، متقاضیان سرمایه گذاری موفق به دریافت موافقت اصولی اولیه اجرای طرح از وزارت نفت گردند، ابتدا باید نسبت به اخذ مجوز سازمان محیط زیست اقدام نمایند و چناچه موفق به کسب مجوز فوق نگردند موافقت اصولی ملغی خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۴