حرکت صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه

حرکت صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه
(شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که رونق صنعت پتروشیمی قابل انکار نیست، گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی ایران، این صنعت هم اکنون در ریل رونق و توسعه حرکت می کند.

حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا روند پیشرفت صنعت پتروشیمی کشورمان را با وجود برخی چالش های موجود مثبت ارزیابی کرد و گفت: صنعت نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی در دروان تحریم دچار مشکل های مختلفی شدند که خوشبختانه برجام به حل مشکلات این صنایع کمک کرد، از این رو، این صنایع به ویژه صنعت پتروشیمی با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی متولیان امرامروز در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند.
وی به لایحه بودجه سال 97 کل کشور اشاره کرد و افزود: یک بخش لایجه بودجه به نفت مربوط می‌شود، همان طور که در بودجه ۹۶ هم آمده بود، 14.5 درصد از درآمدهای نفتی به وزارت نفت اختصاص پیدا می‌کند که در این زمینه باید توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دراولویت قرار گیرد.
امیری خامکانی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی به جذب هرچه بیشتر سرمایه نیازمند است که بخش عمده آن باید از طریق سرمایه خارجی جذب شود، زیرا این صنعت را نمی توان صرفا با سرمایه‌های داخلی توسعه داد وباید برای جذب سرمایه گذاری های جدید تلاش کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد آرامش، سرمایه گذاران را جذب صنعت پتروشیمی ایران کنیم و انگیزه‌های بیشتری نیز برای حضور آنها در ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: بدون تردید بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی می‌تواند در توسعه اشتغال تحرک ایجاد کند، دولت نیز باید تسهیلات ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها قائل شود و یکی از بخش‌هایی که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است، چراکه این صنعت دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

تعداد بازدید : ۲,۹۴۱