افزایش سرمایه گذاری سابک در چین

افزایش سرمایه گذاری سابک در چین
(چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۴۱

سرمایه گذاری های گسترده و تازه سابک در منطقه گوانگژو نانشا خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی گلف بیزینس (gulfbusiness)، غول پتروشیمی عربستان سعودی، سابک، به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را به منظور تقویت سرمایه گذاری ها در چین به امضاء رساند.
تفاهمنامه یادشده، روز جمعه 17 آذرماه با کمیته منطقه توسعه گوانگژو نانشا (Guangzhou Nansha Development Zone) چین به امضاء رسید. انتظار می رود این قرارداد به تقویت بیش از پیش همکاری ها میان طرفین بینجامد.
به عنوان بخشی از این تفاهمنامه، شرکت سابک یک رشته مطالعات امکان سنجی را برای سرمایه گذاری های آتی خود در منطقه توسعه گوانگژو نانشا انجام می دهد.
پیشتر اخباری مبنی بر سرمایه گذاری 3-10 میلیارد دلاری سابک ظرف پنج سال آینده برای کسب مالکیت های جدید منتشر شد. این مالکیت ها در حوزه پتروشیمی، محصولات شیمیایی ویژه و مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی خواهد بود.
یوسف البنیان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی سابک، در مصاحبه ای عنوان کرد: مالکیت های یادشده به ویژه در بخش محصولات شیمیایی ویژه و پتروشیمی، طرح هایی راهبردی و شامل تاسیساتی در آمریکای شمالی، چین و بخش هایی از اروپا هستند.
وی همچنین افزود: چین همواره بازاری استراتژیک برای ما بوده است و سابک قصد دارد طرح مشترک (JV) خود با شرکت پتروشیمی سینوپک چین را توسعه دهد.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۱