افزایش ظرفیت تولید اتیلن و پلی اتیلن کانادا

افزایش ظرفیت تولید اتیلن و پلی اتیلن کانادا
(دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۲۵

کانادا قصد دارد تا ظرفیت تولید اتیلن و پلی اتیلن خود را بطور چشمگیری افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت نووا کمیکالز کانادا (Nova Chemicals) قصد دارد ضمن افزایش ظرفیت تولید اتیلن خود در واحد کراکر بخار کورونا (Corunna)، یک تاسیسات تولید پلی اتیلن جدید را در منطقه سارنیا-لمبتون (Sarnia-Lambton) استان انتاریو این کشور احداث کند.
این پروژه شامل توسعه 50 درصدی ظرفیت واحد کراکر بخار کورونا است که در حال حاضر ظرفیتی معادل 816 هزار و 466 تن دارد. اتیلن تولیدی در این واحد کراکر، خوراک اولیه تاسیسات پلی اتیلن این شرکت با ظرفیت 450 هزار تن در سال را تامین می کند. مجتمع پلی اتیلن یادشده دومین تاسیسات شرکت نووا خواهد بود که از فناوری پیشرفته SCLAIRTECH بهره می برد.
شرکت نووا در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات آماده سازی هر دو پروژه در جریان است و انتظار می رود تا اواخر سال 2021 میلای به بهره برداری برسد.
بر اساس بیانیه انجمن صنایع شیمیایی کانادا، شرکت نوا قصد دارد با صرف 2 میلیارد دلار کانادا، بزرگترین سرمایه گذاری سینگل (single investment) در منطقه سارنیا-لمبتون را انجام دهد. استان انتاریو نیز قرار است تا سقف 100 میلیون دلار به این پروژه کمک کند.
مارک هورنر، سخنگوی شرکت نوا، عنوان کرد: ما همچنین مشغول تغییر خوراک واحد کراکر کورونا از 100 درصد مایعات گاز طبیعی (NGLs) به 100 درصد اتان هستیم. پیش بینی می شود عملیات مورد نیاز برای این تغییر خوراک تا سال 2018 میلادی تکمیل شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۱