پتانسیل های فراوان پیش روی صنعت پتروشیمی آرژانتین

پتانسیل های فراوان پیش روی صنعت پتروشیمی آرژانتین
(شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۵

صنعت پتروشیمی آرژانتین خود را آماده ورود به مرحله ای جدید از فعالیت های آتی خود می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع صنعتی به تازگی عنوان کردند: با توسعه میادین شیل واکا موئرته (Vaca Muerta) آرژانتین و فراهم ساختن امکان تامین پیوسته خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی این کشور، آرژانتین می تواند سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای تعدادی پروژه پتروشیمی جدید در مقیاس جهانی جذب کند.
بر اساس اعلام وزارت انرژی این کشور، آرژانتین تعدادی از بزرگترین منابع گاز شیل جهان را در اختیار دارد و با توسعه اولیه آن ها پیش بینی می شود که تولید ملی بتواند تا سال 2025 میلادی به 185 میلیون متر مکعب در روز برسد که به میزان چشمگیری بیشتر از رقم فعلی 122 میلیون متر مکعب در روز است.
مارکوس سابلی، رئیس انجمن صنایع شیمیایی و پتروشیمی آمریکای جنوبی، می گوید: پیشنهاد ما این است که مدل ایالات متحده آمریکا را در این حوزه دنبال کنیم.
بر اساس این گزارش ، وی در نشست یکپارچه سازی انرژی منطقه ای (Regional Energy Integration) که با ابتکار سازمان انرژی آمریکای لاتین در بوئنوس آیرس برگزار شد؛ عنوان کرد: با وقوع انقلاب شیل که از حدود 10 سال پیش آغاز شد؛ آمریکا تا کنون شاهد راه اندازی تعداد قابل ملاحظه ای پروژه پتروشیمی با سرمایه ای به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار بوده است.
بنا بر اعلام الخاندرو فرناندز، مدیر کل کمپانیا مگا (Compania Mega) که یکی از تولیدکنندگان عمده اتان و دیگر مایعات گاز طبیعی است؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالش بزرگ بر سر راه توسعه ظرفیت تولید پتروشیمی آرژانتین، توسعه واکا موئرته برای تامین پایدار خوراک گازی مورد نیاز صنایع پتروشیمی این کشور است.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۳